Canvis en la mobilitat

Així són les bicicletes i els preus del Bicing metropolità que arribarà el 2023

  • El nou sistema de transport compartit s’estendrà amb bicicletes elèctriques i amb preus de promoció durant el primer any de servei

1
Es llegeix en minuts
Jordi Ribalaygue
Jordi Ribalaygue

Redactor

Especialista en Barcelona i àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El nou sistema metropolità de bicicletes de l’àrea metropolitana s’implantarà a partir dels primers mesos del 2023 i arribarà a 15 poblacions de l’entorn de Barcelona. El servei que no es fusionarà amb el Bicing de la capital catalana estendrà un model de bicicletes «100% elèctriques d’última generació», ha destacat l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) durant la presentació dels vehicles que començaran a circular durant el primer trimestre de l’any vinent.

Les bicicletes de l’Ambici són del model E-smartbike 2.0. L’AMB ha aventurat que, amb les prestacions que compta, «serà més fàcil fer-les servir als barris alts o que les persones grans o amb dificultats de mobilitat les utilitzin». Els prototips s’equipen amb un motor que accelera la velocitat als primers metres del trajecte, amb «una arrencada suau», assenyala l’AMB. La circulació a motor és automàtica, s’ajusta «depenent del pedaleig» i «deixarà de funcionar quan s’arribi als 25 quilòmetres per hora, així com quan l’usuari freni la bicicleta», informa la institució.

Quant al preu, el sistema s’estrena amb tarifes de promoció durant el primer any d’implantació. L’abonament general costarà 25 euros anuals el 2023 i pujarà a 40 euros a partir del 2024. Per als ciclistes que en facin un ús esporàdic, els 30 primers minuts de recorregut seran gratuïts durant l’any que ve i costaran 15 cèntims el 2024. Després de la mitja hora de trajecte, el preu serà de 50 cèntims ja a partir de l’any que ve. L’abonament integrat per compatibilitzar el Bicing i l’Ambici fluctuarà entre 53 i 65 euros a l’any.

Notícies relacionades

D’altra banda, les bicicletes del nou sistema compartit disposaran d’una pantalla que donarà compte del nivell de càrrega del vehicle i dona opció a encendre o apagar el motor. L’assistència del sistema automàtic també es podrà activar o desactivar mitjançant una aplicació de mòbil. Les bicicletes estaran controlades per un sistema de geolocalització i la meitat de les 236 estacions d’Ambici disposaran de punts de recàrrega elèctrica.

L’AMB no aventura dates per ara per ampliar el servei més enllà de la corona immediata de Barcelona. «Hem intentat començar pels que tenen més continuïtat urbana. En els municipis més allunyats hem d’aconseguir que tinguin un bon sistema de transport públic metropolità, i en això estem treballant», ha assegurat el vicepresident de Mobilitat de l’organisme, Antonio Poveda.