Barcelonejant

¡Gràcies a tots els ‘Barcelonians’!

  • Hi ha actes en què els polítics amb càrrec de la ciutat haurien d’estar sempre presents i l’Hola Barcelona n’és un

  • El president de Prensa Ibérica, Javier Moll, i el president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, es van reunir en una jornada en què van analitzar l’actualitat dels dos sectors

El Periódico

¡Gràcies a tots els ‘Barcelonians’!
¡Gràcies a tots els ‘Barcelonians’!
¡Gràcies a tots els ‘Barcelonians’!

/

3
Es llegeix en minuts
Joan Vehils

L’associació Barcelona Global defineix els Barcelonians com les persones que han decidit viure i treballar a Barcelona i estan compromesos amb el seu desenvolupament. I per ells, i en agraïment, cada any els dedica una festa de benvinguda. Un espectacular esdeveniment al Palauet Albéniz. Camí de l’acte, a l’avinguda de l’Estadi, un jove en mànigues de camisa em pregunta en anglès on és l’accés. Em diu que no té ni idea de castellà ni de català, que només porta dos mesos a Barcelona i que és feliç. És enginyer i treballa a Glovo. A l’entrar als jardins del Palauet deixa anar un «ooooh». I és que van assistir 1.200 convidats de 87 nacionalitats. Molts del perfil d’aquest enginyer. Tots ells amb la seva acreditació vermella. La blava corresponia als nascuts aquí.

Hi ha actes en què els polítics amb càrrec de la ciutat haurien d’estar sempre presents i l’Hola Barcelona n’és un. És cert que no dona vots, però s’ha de ser generós amb totes aquestes persones que aposten per la nostra ciutat. Amb tot aquest ecosistema innovador i global que tant ajuda a la projecció de Barcelona. Doncs no. És veritat que van assistir els tinents d’alcalde Jaume Collboni, Laia Bonet i Xavier Marcé en nom de l’ajuntament. Tanmateix, va ser una pena que l’alcaldessa ni s’hi acostés, tot i que només fos a saludar. Va triar a la mateixa hora, presentar l’interessant llibre Cròniques de fang. Quan els diaris van donar veu als barris fr Barcelona 1966-1983, del periodista i historiador Jaume Fabre. Ho va fer al Centre Cívic Casa Golferichs, a només vuit minuts, segons Google, del Palauet. En fi. No hi va faltar la delegada del Govern, Maria Eugènia Gay i això que ja portava cinc actes a sobre. Vam veure també Andreu Mas-Colell, Luz Guilarte de Ciutadans, o Ricard Font i Albert Castellanos de la Generalitat. I hi eren els empresaris Marian Puig, Eduard Romeu, Ramon Agenjo, Josep Lluís Sanfeliu, Rafa Soldevila, Oscar Pier o Damià Calvet del Port de Barcelona. La presidenta de Barcelona Global, Maite Barrera, va agrair en un perfecte anglès la presència a tots els Barcelonians i va destacar que Barcelona és una ciutat oberta al món. Doncs sí. Va ser un èxit. ¡Gràcies Barcelonians!

De president a president

El president de Prensa Ibérica, Javier Moll, i el president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, un altre il·lustre exemple d’un alt executiu que prestigia la marca Barcelona, es van reunir en una jornada en què van analitzar l’actualitat dels dos sectors.

Tot va començar de bon matí quan Javier Moll va visitar la Casa Seat, la seu de la companyia al barceloní passeig de Gràcia. Aquí el president de la companyia li va mostrar les instal·lacions i van coincidir amb el nou president del Grup Volkswagen, Oliver Blume, que estava fent una reunió amb alts directius del consorci automobilístic. Aquí va poder conèixer de primera mà l’evolució dels nous Seat i Cupra de cara al futur. Va ser Jorge Díez, director de disseny de les marques espanyoles, que els va explicar les últimes novetats. També hi va ser present el director d’EL PERIÓDICO, Albert Sáez.

Després de la visita a la Casa Seat, Wayne Griffiths i Javier Moll van pujar a un Cupra Born, el cotxe 100% elèctric de la marca, i es van desplaçar junts (pilot i copilot) fins a la seu de Prensa Ibérica a l’Hospitalet. Durant el trajecte, Griffiths va demostrar els seus dots de venedor i els seus coneixements d’un cotxe del qual se sent orgullós. Tant és així que no descartaria que Javier Moll adquireixi un Cupra elèctric.

Notícies relacionades

A la seu de Prensa Ibérica van ser rebuts per Aitor Moll, CEO del grup editorial, que juntament amb el president van mostrar-li a Griffiths les redaccions d’EL PERIÓDICO, SPORT i la resta de les instal·lacions.

Tot va acabar amb una reunió que va mantenir un to cordial, en què els directius van intercanviar opinions sobre diversos temes. Des de la fidelitat dels lectors i usuaris de cotxe fins a l’evolució de les tendències de mercat i les conseqüències de la crisi. En aquest aspecte, Griffiths va tornar a demostrar el seu caràcter emprenedor i positiu argumentant que de totes les crisis sorgeixen oportunitats. Es va parlar també dels plans futurs de Seat i Cupra en l’àmbit internacional, així com de l’aposta per l’electrificació i els problemes amb què s’estan trobant per posar-la en marxa. En fi, una interessant doble visita i qui sap si amb una venda de cotxe pel mig...