Celebració
La Fundació Tot Raval celebra el 20è aniversari
Fa dues dècades, persones i organitzacions de diferents àmbits es van ajuntar amb un objectiu comú: millorar la situació del Raval, un dels quatre barris de Ciutat Vella i el «més divers», segons han remarcat aquest dimecres. Mohammed Halhoul, el president de la Fundació Tot Raval, que és l’entitat que va resultar d’aquesta suma de persones i organitzacions. Les dades defensen la definició: al Raval conviuen 48.688 persones de més de 40 nacionalitats en un quilòmetre quadrat.
La fundació ha celebrat el seu 20è aniversari amb un acte celebrat a la sala Marquès de Comillas del Museu Marítim, a prop del mar. I on es van construir barcos, s’han succeït parlaments i records d’una tasca que ha deixat empremta.
Un pacte de ciutat
«Demanem un pacte de ciutat, de país, per donar respostes als reptes que vindran», ha proclamat el president de Tot Raval, Mohammed Halhoul. Halhoul, que ha recalcat que el barri és conegut «pels seus reptes socials», ha intervingut davant les més de 300 persones que han assistit a l’acte, entre les quals el president de la Generalitat, Pere Aragonès; la consellera de Feminismes, Tània Verge; el regidor de Ciutat Vella, Jordi Rabassa; el president del grup d’ERC a l’ajuntament, Ernest Maragall, i la presidenta del de Ciutadans, Luz Guilarte.
Tot Raval és la fundació comunitària més antiga de Catalunya i Espanya i està integrada per unes 50 entitats socials, centres educatius, institucions culturals, associacions comercials i persones a títol individual. Treballa en xarxa col·laborant amb més de 300 entitats en diferents àmbits, de la salut a la cultura, passant per la inserció laboral, l’educació i el foment de la participació comunitària.
‘La gata perduda’
Notícies relacionadesAragonès ha qualificat d’«absolutament excepcional» el treball de la fundació: «Sou un referent per la vostre feina en xarxa». «Compteu amb nosaltres, compteu amb el districte», ha afirmat Rabassa, regidor de Ciutat Vella.
En l’acte s’ha pogut sentir un extracte de ‘La gata perduda’, una òpera comunitària composta per Arnau Tordera i cantada per gent del Raval, programada per als pròxims 5 i 7 d’octubre al Liceu.
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Hisenda confirma: Aquest és l’únic poble fora de Barcelona que entra al top-20 dels més rics de Catalunya
- Actuació policial Els Mossos salven a Barcelona una dona que es volia suïcidar i que va quedar penjada de la façana
- Un any de la dana Protestes contra Mazón als carrers de València: 229 mantes tèrmiques per recordar les víctimes
- Mobilitat «Se’t fica el soroll al cap»: les parades de bus interurbà en ple carrer desesperen els veïns de Barcelona
- Hisenda confirma: Aquest és l’únic poble fora de Barcelona que entra al top-20 dels més rics de Catalunya
- Cas Koldo El sistema de pagaments al PSOE sorprèn el jutge: ¿Els diners els recollia qualsevol persona que li digués Koldo, un motorista, qui fos?»
- Al Congrés Junts aprova la llei d’Atenció a la Clientela del Govern que prohibeix les trucades ‘spam’
- BARÇA Pedri es lesiona i estarà diverses setmanes de baixa
- La jutge nega al MNAC la possibilitat d’un informe pericial sobre el trasllat de les pintures de Sixena
