Icona de la ciutat

El Pont del Petroli de Badalona tindrà una plataforma final rodona

  • El nou model de reconstrucció ha sigut escollit a través d’un procés participatiu promogut per l’ajuntament en què han participat mes de 6.000 persones.  

  • Les obres tindran una durada d’una mica més de sis mesos i està previst que el popular pont reobri les portes a principis del 2024

A1-150295251.jpg

A1-150295251.jpg / ZOWY VOETEN (EPC)

2
Es llegeix en minuts

Dilluns es va tancar el procés participatiu pel qual els veïns de Badalona (el Barcelonès) decidien el disseny de la plataforma final del Pont del Petroli després que la plataforma original patís danys significatius el gener del 2020 a causa del pas del temporal ‘Gloria’ pel litoral català. Aquest dimecres s’ha fet públic el model guanyador d’aquest procés participatiu, i ha sigut el Model 1, amb una plataforma circular, el que ha resultat favorit en la votació popular. En el procés participatiu, que ha estat obert durant una setmana, hi han pogut participar totes les persones més grans de 16 anys empadronades en el municipi i al llarg d’aquesta setmana han votat més de 6.000 veïns. Rubén Guijarro, alcalde de Badalona, ha celebrat l’interès en el procés de reconstrucció de la plataforma final i ha remarcat que ha tingut molt bona acollida entre els veïns. «L’interès del disseny final del Pont del Petroli demostra que els veïns de Badalona volen participar activament en la presa de decisions dels projectes que transformen la ciutat», ha comentat Guijarro. El Model 1, amb la plataforma circular, ha estat escollit majoritàriament amb un total del 65,54% dels vots mentre que el Model 2 ha tingut un percentatge de vot del 34,46%.

Notícies relacionades

Està previst que les obres comencin a finals del segon trimestre del 2023 i que el Pont del Petroli es pugui reobrir al públic durant el primer trimestre del 2024. El pressupost final per a la remodelació serà de 2,2 milions, una xifra superior a la d’1,5 que es va estimar el 2020 per a la recuperació de l’emblemàtic pont badaloní. Daniel González, subdirector del Laboratori d’Enginyeria Marítima de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), ha explicat que ben aviat començaran les proves al canal d’onades per certificar que l’estructura és del tot viable i per assegurar així la posada en marxa del projecte amb totes les garanties.

Plataforma circular

A diferència del disseny anterior, la nova plataforma serà circular, amb una superfície de 132 metres quadrats i amb una obertura central de 19 més que permetrà que quan hi hagi grans onatges, l’aigua passi pel centre sense que l’estructura quedi feta malbé. Rosa Trenado, regidora de Medi Ambient, ha destacat la feina que ha s’ha estat fent durant aquests mesos i ha explicat que, tot i que els resultats no es veuran fins al 2024, és una bona notícia que per fi hi hagi un projecte ferm. «Hem estat treballant mà a mà durant tots aquests mesos junt amb la UPC i Enginyeria Reventós per poder trobar una solució que fos efectiva a llarg termini. Des de Medi Ambient, hem coordinat el projecte ja que la causa dels danys de la plataforma anterior van ser provocats per un temporal, que al seu torn és fruit del canvi climàtic que estem vivint», ha comentat Trenado.

Albiol: «No es poden carregar un símbol amb una votació que no ha tingut ni el 3% de participació»