Infraestructures

El Govern licita les obres d’un carril bus per entrar a Barcelona per la B-23

El projecte de set quilòmetres i 19,2 milions de pressupost té un termini d’execució de 21 mesos i la previsió és la reducció d’uns 15 minuts en el recorregut de les línies procedents del Baix Llobregat, el Bages, el Vallès o l’Anoia

Barcelona 19/03/2015 Barcelona Final de la Diagonal donde empieza la autopista B-23. Los alcaldes de BCN, Esplugues, Sant Joan Despi y Sant Just Desvern presentan un proyecto para dar continuidad de la Av/ Diagonal hacia el Baix Llobregat a traves de la autopista con espacios para viandantes, bicis y transporte publico. Foto RICARD CUGAT

Barcelona 19/03/2015 Barcelona Final de la Diagonal donde empieza la autopista B-23. Los alcaldes de BCN, Esplugues, Sant Joan Despi y Sant Just Desvern presentan un proyecto para dar continuidad de la Av/ Diagonal hacia el Baix Llobregat a traves de la autopista con espacios para viandantes, bicis y transporte publico. Foto RICARD CUGAT / RICARD CUGAT (Bcn)

1
Es llegeix en minuts

El Departament de la Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori ha iniciat la licitació de les obres d’un carril bus d’entrada a Barcelona per la B-23, amb un pressupost de 19,2 milions d’euros. Les obres, que afecten un total de set quilòmetres entre la connexió amb l’A-2 a Sant Feliu de Llobregat i l’avinguda de la Diagonal de Barcelona, tenen l’objectiu d’augmentar la velocitat comercial dels busos interurbans i incentivar així l’ús de transport públic.

En concret, per aquest accés a Barcelona circulen més de 600 expedicions de busos cada dia amb sortida des del Baix Llobregat, el Bages, el Vallès o l’Anoia, cosa que suposa quatre milions de passatgers anuals, que reduiran fins en 15 minuts el seu recorregut. El projecte, que té un termini d’execució de 21 mesos, inclou la construcció d’un carril exclusiu per a autobusos de tres metres i mig d’amplitud en direcció a Barcelona sense afectar els carrils existents.

Reduir la mobilitat privada

Notícies relacionades

Aquesta actuació s’emmarca dins de l’estratègia del departament per reduir un 25% la circulació de vehicles privats a l’àrea metropolitana de Barcelona en un termini de 10 anys. Aquesta licitació forma part d’un acord entre el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i la Generalitat per finançar les obres a través dels fons Next Generation de la Unió Europea.

L’obra consistirà en la construcció d’un carril exclusiu per a autobús en sentit d’entrada a Barcelona, aprofitant l’espai de la mitjana i dels vorals de la B-23. Aquest nou carril tindrà 3,5 metres d’amplada i se situarà a l’esquerra dels carrils actuals d’entrada a la capital catalana. La separació entre tots dos s’efectuarà mitjançant senyalització horitzontal. El nombre actual de carrils de circulació –dos o tres segons el tram– es mantindrà, igual com l’amplada. Els autobusos podran accedir en qualsevol punt al nou carril en qualsevol punt dels set quilòmetres de recorregut.