Polèmica turística
El president del port replica a Colau: «Els creuers donen beneficis indiscutibles en ingressos i prestigi»
Defensa que la capital catalana sigui un referent del sector, el seu impacte econòmic i les mesures anticontaminació impulsades des del port

La tornada dels creuers a la ciutat ha tornat a tensar les relacions entre l’Ajuntament de Barcelona i el Port de Barcelona. Si fa uns dies l’alcaldessa, Ada Colau, va plantejar públicament estudiar un peatge d’accés d’aquests barcos a la ciutat i limitar-los, ara ha sigut el president del port, Damià Calvet, qui li ha respost que els creuers donen un «benefici indiscutible» en ingressos i reputació per a Barcelona i Catalunya.
El responsable de la infraestructura ha assegurat, a més, que el port està complint la reducció acordada el 2018 per traslladar tota l’activitat de creuers al Moll Adossat, més allunyat de la ciutat, on hi haurà un màxim de set terminals. Ha defensat l’activitat en un acte en què ha sigut preguntat i després que l’ajuntament hagués ressuscitat aquesta polèmica turística.
Calvet ha ressaltat que el turisme que aporten aquestes naus suposa 1.000 milions d’euros de facturació anual i ocupació directa per a 9.000 persones. Ha detallat que el creuerista té una despesa mitjana molt alta, de 230 euros per persona i dia, quan la mitjana del turista que arriba a Barcelona és de menys de 70: «És un turista de molt valor afegit».
Ha argumentat que el fet que sigui el primer port d’Europa en escales, amb més de 800, implica beneficis per a la «reputació» de Barcelona a Europa, i també ha remarcat que el port local «no minimitza ni amaga» els dos factors negatius de l’arribada de creuers (suposen el 10,6% del total de trànsit de la infraestructura): la puntual massificació en certes zones de la ciutat pròximes al mar i la contaminació, informa Europa Press.
Polítiques de sostenibilitat
Sobre el primer punt, ha assegurat que hi ha un «treball constant» amb l’ajuntament, a través de Turisme de Barcelona, per estudiar possibilitats de redistribució dels turistes que arriben, a través dels busos ‘shuttle’ que facilita el port. Sobre les seves emissions, ha dit que el port està «completament desacoblat» de la problemàtica en l’àmbit català, i representa el 0,7% del total de gasos amb efecte hivernacle.
Notícies relacionadesHa recordat que el Port de Barcelona obliga els creuers en estada a emetre un màxim del 0,1% d’òxids de sofre (un percentatge més baix que el legal i el recomanat per l’OMS), i que els creuers suposen el 0,73% del total català d’emissions d’òxids de nitrogen i del 0,23% de partícules contaminants.
Calvet també ha criticat a l’ajuntament que anunciés l’obertura dels comerços els diumenges entre el 15 de maig i el 15 de setembre i després qüestioni el turisme: «No pots anar generant reclams i després pretendre limitar».
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»