Millora en el transport públic

L’L5 del metro de Barcelona estarà tallada per Setmana Santa i l’estiu per obres de renovació de la via

Els treballs es desenvoluparan en dues fases i també serviran per acabar amb les vibracions en alguns punts del recorregut

L’L5 del metro de Barcelona estarà tallada per Setmana Santa i l’estiu per obres de renovació de la via

MANU MITRU

3
Es llegeix en minuts
ACN

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) portarà a cap aquest any una renovació integral de tres quilòmetres de via entre la Sagrera i Horta de la línia L5 de metro que comportarà talls en el servei per Setmana Santa i entre el 9 de juliol i el 10 de setembre. La primera fase comportarà una interrupció de 10 dies entre les estacions de Diagonal i Vilapicina i servirà per preparar els treballs de l’estiu, en especial a la Sagrera, entre altres actuacions. La segona fase suposarà el tall del tram on es renovarà integralment la via i que també han de servir per mitigar les molèsties causades per les vibracions. La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha afirmat que les obres són «necessàries i imprescindibles» i ha demanat «paciència» als usuaris.

TMB ha previst una inversió de 15 milions d’euros en els treballs per adequar la línia 5 i que han de servir per fer una renovació integral de les vies entre la Sagrera i Horta, a més d’altres actuacions. Els treballs es portaran a terme en dues fases amb l’objectiu de minimitzar les molèsties als usuaris, als quals la companyia ja començarà a informar uns 15 dies abans de l’inici de les obres perquè agafin una línia de metro alternativa, ja sigui altres línies de metro, els 30 busos articulats llançadora que habilitarà TMB o els busos de les línies ja existents, que es veuran reforçats.

Vuit estacions sense servei

La primera fase de les obres es portarà a terme coincidint amb la Setmana Santa, entre el 9 i el 18 d’abril. Suposarà interrompre el servei a vuit estacions, concretament entre Diagonal i Vilapicina pels treballs entre Verdaguer i Virrei Amat.

Durant aquests dies, els operaris de TMB construiran un nou equipament de via a l’entrada de l’estació de la Sagrera, que serà «imprescindible» per poder deixar l’estació a punt durant el tall de l’estiu. Fonts de la companyia destaquen que l’estació funciona com un hub ja que també hi ha servei de Rodalies i línies de bus.

Retirada d’amiant

A més, entre Verdaguer i Sagrada Família també es renovaran 300 metres de via per acabar amb les vibracions; entre la Sagrera i Congrés se substituiran 300 metres més i a l’estació de Maragall es retiraran els materials amb amiant. A més, a Sagrada Família s’obrirà un pou per a l’entrada i la sortida del material per a les obres de l’estiu.

Notícies relacionades

De cara a aquesta segona fase, el servei quedarà interromput entre la Sagrera i Horta. Entre el 9 de juliol i el 7 d’agost, les obres comprendran el tram entre les estacions de Congrés i Vilapicina i entre el 8 d’agost i el 10 de setembre s’hi afegirà el tram entre Vilapicina i Horta. Per tant, el metro funcionarà parcialment entre Cornellà Centre i la Sagrera entre el 9 de juliol i el 7 d’agost i entre Horta i Vall d’Hebron, mentre que en la segona subfase només ho farà entre el Carmel i Vall d’Hebron.

El director de la Xarxa de metro, Òscar Playà, ha detallat que amb la renovació de les vies també se substituirà el balast per una plataforma de formigó; es canviaran les travessies per 20.000 fixacions antivibratòries per reduir i eliminar les vibracions. Segons Playà, amb aquest pla es reduirà fins al 45% de les vibracions que la companyia té identificades a la xarxa de metro.