Protesta
Una manifestació contra la ‘llei mordassa’ talla el carrer de Mallorca a Barcelona
Desenes de persones es concentren davant la Delegació del Govern central a la capital catalana
Desenes de persones s’han concentrat aquest diumenge davant la Delegació del Govern central a Barcelona en protesta contra la ‘llei mordassa’. Es tracta d’una iniciativa convocada a més de 20 ciutats. Els concentrats a Barcelona han tallat el carrer de Mallorca.
Més de cent col·lectius socials han cridat a concentracions per a aquest diumenge a més de vint ciutats, perquè els ciutadans exigeixin una reforma de la llei de seguretat ciutadana, coneguda com ‘llei mordassa’, que no sigui «tèbia i incompleta», sinó que garanteixi el lliure exercici dels drets fonamentals.
Ponència parlamentària
Les concentracions es convoquen just abans que dimarts vinent la ponència parlamentària encarregada de la modificació de la llei de seguretat ciutadana reprengui els seus treballs amb el debat dels canvis més polèmics, com les devolucions en calent o l’ús de material antiavalots.
Notícies relacionadesJa dijous passat Amnistia Internacional va convocar una concentració a la Puerta del Sol de Madrid per reclamar als partits canvis més profunds en la reforma.
Ara la plataforma ciutadana No Som Delicte, juntament amb col·lectius, organitzacions i moviments socials, fa una crida a la població perquè surti al carrer aquest diumenge a reclamar que la reforma de la ‘llei mordassa’ «respongui a uns mínims que garanteixin el lliure exercici dels drets fonamentals» i «abordi de forma prioritària la redefinició del concepte de seguretat ciutadana».
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»