Protesta
Una manifestació contra la ‘llei mordassa’ talla el carrer de Mallorca a Barcelona
Desenes de persones es concentren davant la Delegació del Govern central a la capital catalana
Desenes de persones s’han concentrat aquest diumenge davant la Delegació del Govern central a Barcelona en protesta contra la ‘llei mordassa’. Es tracta d’una iniciativa convocada a més de 20 ciutats. Els concentrats a Barcelona han tallat el carrer de Mallorca.
Més de cent col·lectius socials han cridat a concentracions per a aquest diumenge a més de vint ciutats, perquè els ciutadans exigeixin una reforma de la llei de seguretat ciutadana, coneguda com ‘llei mordassa’, que no sigui «tèbia i incompleta», sinó que garanteixi el lliure exercici dels drets fonamentals.
Ponència parlamentària
Les concentracions es convoquen just abans que dimarts vinent la ponència parlamentària encarregada de la modificació de la llei de seguretat ciutadana reprengui els seus treballs amb el debat dels canvis més polèmics, com les devolucions en calent o l’ús de material antiavalots.
Notícies relacionadesJa dijous passat Amnistia Internacional va convocar una concentració a la Puerta del Sol de Madrid per reclamar als partits canvis més profunds en la reforma.
Ara la plataforma ciutadana No Som Delicte, juntament amb col·lectius, organitzacions i moviments socials, fa una crida a la població perquè surti al carrer aquest diumenge a reclamar que la reforma de la ‘llei mordassa’ «respongui a uns mínims que garanteixin el lliure exercici dels drets fonamentals» i «abordi de forma prioritària la redefinició del concepte de seguretat ciutadana».
- Problemes de repartiment «Paquet no entregat per no ser a casa»: el volum de feina i les penalitzacions, darrere d’aquest ‘truc’ dels repartidors
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- Reforma urbanística Inquietud als comerços afectats per l’operació Inditex-Alcampo a Sant Adrià: «No ens renoven contractes»
- La dona sense pèls a la llengua
- Preocupació a la zona El ‘segon violador de l’Eixample’ és avui un home sense llar que viu al carrer a prop d’una escola
- Bones notícies per a les famílies: Hisenda exonera amb més de 1.000 euros les famílies amb majors de 65 anys
- Els consells de Maria José Valiente, psicòloga i col·laboradorada de SanaMent Maria José Valiente, psicòloga: "Si estàs malament a la feina, parla, no et rendeixis"
- Un subcampionat històric
- Escarabats, gentrificació i turistes al Gòtic
- L’Espanyol celebra el seu aniversari amb festa grossa
