Iniciativa d’èxit

Barcelona llança una altra campanya de 100.000 Bonificacions Consum de 10 euros

L’ajuntament reedita la promoció després d’haver esgotat els primers 280.000 vals de compra

Barcelona llança una altra campanya de 100.000 Bonificacions Consum de 10 euros

ALVARO MONGE

2
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

El boca a orella dels qui l’havien provat, més l’estímul comercial del Black Friday i la campanya de Nadal van disparar fa 10 dies l’interès en aquestes Bonificacions Consum que havia impulsat l’ajuntament per incentivar el consum després de la crisi sanitària. Fins a tal punt que contínuament hi havia milers de ciutadans intentant –ja sense èxit perquè estaven esgotats des de feia molts dies– descarregar-se per internet el codi QR que equival a vals de 10 euros vàlids per a compres de més de 20 euros a les 1.700 botigues que s’han adherit a la iniciativa. Vista la demanda, l’ajuntament ha anunciat que ampliarà la promoció a partir del 20 de desembre amb 100.000 bons més, que representen una nova inversió municipal d’un milió d’euros.

Les noves unitats s’hauran d’utilitzar abans de finalitzar l’any i se sumen a les que puguin quedar en circulació de la primera fase. El 18 d’octubre es van posar en circulació 280.000 bonificacions, que una vegada es descarregaven des de la plataforma BCNMarket podien utilitzar-se durant 15 dies abans de la seva caducitat. Si no s’utilitzaven en aquell període, tornaven a quedar disponibles, per la qual cosa cada mitjanit encara és possible aconseguir-ne algun dels que s’alliberen.

Eixample, Sants-Montjuïc i Sant Martí

Segons les dades municipals, fins divendres se n’havien utilitzat 217.255, mentre que 62.335 més estaven reservats i pendents d’ús o bé de quedar alliberats per ser descarregats per altres persones, que no han de ser necessàriament ser residents de Barcelona. La seva utilització sí que està restringida al comerç, serveis i restauració de la capital catalana.

Dels més de 1.700 establiments participants, la quota més gran d’adherits és als districtes de l’Eixample, Sant Martí i Sants-Montjuïc i són sobretot negocis de proximitat. A la plataforma BCNMarket es pot consultar el mapa amb les botigues on accepten aquests bons. Com ha explicat el tinent d’alcalde Jaume Collboni, la mesura té un efecte multiplicador del consum, ja que per cada 10 euros d’inversió per part del consistori generen almenys 10 euros més de despesa per part de la ciutadania. La compra ha de ser d’almenys 20 euros, i cada persona en pot utilitzar fins a tres, en diferents adquisicions o serveis.

Notícies relacionades

En total, el consistori ha invertit 4.040.000 euros a la campanya, dels quals 3.800.000 han sigut «una injecció directa al consum ciutadà». El comprador només ha de mostrar el codi de bo descarregat al mòbil o imprès, que a cada comerç participant registren mitjançant un lector que els admet com si fossin diners. El projecte compta amb la col·laboració de Barnacom, Comertia, Pimec, Foment del Treball, Gremi de Restauració, Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya i Gremi d’Hotels de Barcelona. I també ha servit per donar a conèixer la plataforma BCNMarket, que és la botiga ‘online’ de la ciutat, a la qual ja s’han afegit 4.200 negocis i que busca poder competir localment amb les grans plataformes digitals.

Aquest esforç de dinamització tecnològica s’ha convertit en una dels reptes del comerç de barri, que dijous passat a la nit va celebrar la seva gala anual de bracet del col·lectiu Barcelona Comerç, que uneix 22 eixos. L’entitat va premiar en diferents categories els negocis i emprenedors que han brillat en un dels anys més difícils per al sector.