Fira gastronòmica

Més de 40.000 persones visiten el Mercat de Mercats

  • La cita s’ha celebrat durant tres dies a la plaça de les Glòries després de dos anys d’aturada

Més de 40.000 persones visiten el Mercat de Mercats

Joan Mateu Parra

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Un total de més de 40.000 persones han visitat entre divendres i diumenge passats el Mercat de Mercats, fira gastronòmica que ha celebrat la seva primera edició després de dos anys d’aturada, un per les protestes que va suscitar la sentència del procés i l’altre per la pandèmia. La cita ha estrenat seu, al celebrar-se a la plaça de les Glòries, al costat del Museu del Disseny de Barcelona (Disseny Hub).

La fira ha sigut organitzada per l’Institut Municipal de Mercats, amb la col·laboració de la Federació de Mercats i en el marc de la condició de Barcelona de Capital Mundial de l’Alimentació Sostenible

La fira versa sobre els mercats i la gastronomia de proximitat i sostenible i aquest any ha atorgat especial importància a aquest últim element, la sostenibilitat. Vuit paradistes de diferents mercats de la ciutat han participat a la fira, amb productes de proximitat: fruita i verdura, llegums, xarcuteria, bacallà, olives, pesca salada, peix i carn.

La sostenibilitat

L’Aula de Mercat i l’espai infantil han registrat 27 activitats, entre ponències, ‘showcookings’, tastos i presentacions. Com a representant de la cuina de mercat hi va participar el xef Rafuel. Sofia Janer va acudir amb les seves postres de tardor i Chloé Sucrée, amb les verdures de temporada. També s’ha dedicat atenció a la cuina de reaprofitament. Un tema del qual van aportar el seu coneixement paradistes del peix al Mercat de la Barceloneta i de la fruita en el de la Concepció, entre d’altres. També es van donar a conèixer trucs per reconèixer cafè, cacau, cerveses i còctels de qualitat i per a la conservació d’aliments.

Aquest any han tingut presència a la fira també mercats que no són alimentaris, com els Encants de Sant Antoni, els Encants-Fira de Bellcaire i el Mercat de la Flor. La Fira ha comptat, com sol fer-ho, amb un espai dedicat a productes de proximitat, que presenta els de les diferents denominacions agroalimentàries catalanes.

Hort urbà

Notícies relacionades

La fira ha comptat amb un espai infantil amb activitats didàctiques vinculades amb els mercats i amb el comerç responsable i de proximitat, així com un hort urbà en el qual aprendre sobre les herbes aromàtiques, la sembra i el creixement i cura de les plantes.

En el marc del Mercat de Mercats es va presentar la campanya ‘Love Your Local Market’ (Estima el teu mercat), que s’afegirà a l’ONU per promoure l’Any internacional de les fruites i les hortalisses.

Temes:

Mercats