Retirada fa sis anys
L’Ajuntament de Barcelona col·loca la foto del rei Felip VI en una paret lateral de la sala de plens
El consistori obeeix una resolució del Suprem que els obliga a tenir la imatge del monarca en un lloc «preferent» de la sala
L’Ajuntament de Barcelona ha col·locat una foto del rei Felip VI en una paret lateral de la sala de plens. El gest respon a la resolució emesa per la Sala Tercera del Contenciós Administratiu del Tribunal Suprem el 6 de juliol passat, una resolució que obliga els ajuntaments a col·locar una efígie de Felip VI en aquest espai de decisió dels consistoris.
Segons els magistrats, la presència de la imatge del Rei ha de situar-se a un lloc «preferent» de la sala on se celebren els plens i és d’aplicació en tots els consistoris, independentment de la voluntat que expressi el ple de cada municipi.
Així, la imatge d’un monarca ha tornat a la sala després que fa sis anys, el 2015, es retirés el bust de Joan Carles I.
L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ja va avançar dies enrere en una entrevista a ‘El matí de Catalunya Ràdio’ que acatarien el que diguessin els serveis jurídics de l’Ajuntament.
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Investigació pel 29-O "Un puto desastre serà això presi", va escriure Mazón a Feijóo en la dana
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Ruta Un encreuament de camins
- Regal nadalenc La gran sèrie sobre el futbol americà i la vida
- Cata mayor Entre l’ou farcit i el cubanito
- Taules amb un toc brillant Els millors plats festius de BCN
