L-3 i L-1
Així seran els nous vagons del metro de Barcelona
Els trens, que s’incorporaran des d’aquest any fins al 2023, pretenen millorar l’accessibilitat
Tindran passadissos i portes més amples i prescindeixen de les barres verticals
Els 50 nous trens que TMB incorporarà al servei de metro fins al 2023 seran més accessibles. Els combois, que s’estan fabricant a la planta d’Alstom a Santa Perpètua de Mogoda, tindran passadissos i portes més amples. S’ha millorat especialment la primera porta del tren, que s’obrirà automàticament i comptarà amb un avisador de llum i so per localitzar-les. A més, en aquesta primera porta se substitueixen les barreres verticals, que eren un obstacle per als usuaris amb cadira de rodes, per subjeccions al sostre. Per a les persones amb dificultats de mobilitat, s’ha instal·lat un botó a l’altura del seient perquè el conductor sàpiga que necessita més temps per baixar. El tren també tindrà 20 seients reservats senyalitzats en vermell.
Els primers 42 combois es posaran en funcionament entre aquest any i el vinent i els vuit restants ho faran a partir del 2023. N’hi haurà 26 d’ample internacional, que formaran la sèrie 7000 i aniran destinats a l’L-3, i 24 d’ample ibèric que formaran la sèrie 8000 i seran especials per a l’ L-1.
La presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, i el regidor d’Infància, Joventut i Persones Grans i president de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat, Joan Ramon Riera, han visitat una maqueta que reprodueix a escala real el disseny dels nous combois a la cotxera de TMB. Els han acompanyat representants d’entitats com l’ONCE, Dincat o Cocemfe, que han fet una inspecció visual de la maqueta i han fet alguns suggeriments.
Espais reservats a la vista
La presidenta de TMB ha explicat que han volgut pintar els seients per a les persones amb mobilitat reduïda en vermell i no en gris perquè «es vegi clarament que són espais reservats». Alarcón també ha destacat la millora que suposarà tenir un botó a la part baixa del comboi. Aquesta era una petició de les entitats dels col·lectius amb problemes de mobilitat, que lamentaven que no tenien prou temps per baixar del metro.
Per mantenir les distàncies que obliga la llei d’accessibilitat, TMB ha decidit retirar les barres verticals enfrontades a les portes accessibles. «Sabem que no tenim un 10 en accessibilitat i és el nostre objectiu: ser un 10 en accessibilitat i en experiència de viatge», ha dit Alarcón.
Notícies relacionadesEls trens també disposaran de pantalles de vídeo situades sobre cada una de les portes, així com d’altaveus a sala, per informar de la pròxima estació de manera visual i acústica. S’ha implementat també un sistema de bucle d’inducció magnètica en el primer i últim cotxe per facilitar l’audició a les persones amb implant coclear.
A més, s’han designat espais lliures de seients amb capacitat per allotjar quatre usuaris de cadira de rodes, dos a cada cotxe extrem del tren i en les proximitats de les primeres portes. Exteriorment, les portes estaran diferenciades amb el color vermell que s’està implantant a tota la flota perquè contrastin amb el blanc dels laterals.
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Serveis Socials Barcelona denuncia i aparta una treballadora que desviava prestacions socials
- Conferència de Presidents Ayuso compleix la seva amenaça i abandona la sala quan Pradales i Illa parlen en eusquera i català
- Ser Ter Stegen i no jugar
- Homenatge a Casa Leopoldo
- Alimentació Com menjar dònuts sense engreixar: el sorprenent consell d’un expert en nutrició
- EEUU Trump diu que a Musk “ha perdut el cap” i que no té intenció de parlar amb ell
- Barcelona Un prostíbul en un bloc de pisos: "Els clients s'equivoquen de timbre i ens desperten"
- Tennis Roland Garros: Alcaraz imposa la seva grandesa per fondre Musetti i jugar a París la seva cinquena final de Grand Slam
- Futbol Ni Lamine, ni Mbappé, ni Vinicius, ni Pedri... Raphinha, escollit el millor jugador de la Lliga 24-25