Smart Mobility apressa Colau a posar data al concurs de patinets elèctrics compartits a Barcelona

  • La patronal envia una carta a l’Ajuntament lamentant successives demores que posen en perill el sector 

  • Operadors demanen contundència contra les empreses de lloguer de patinets sense llicència a Barcelona

2
Es llegeix en minuts

La patronal Smart Mobility, col·lectiu d’empreses de mobilitat compartida integrada a Adigital, ha demanat a l’Ajuntament de Barcelona i a la seva alcaldessa que posin ja data al concurs que ha de regular les llicències de lloguer de patinets elèctrics compartits a la capital catalana.

Smart Mobility insisteix a l’ajuntament que obri un diàleg amb les empreses i, en el marc del Pacte per la Mobilitat, defineixi una proposta regulatòria abans de l’estiu, aturant d’una vegada la incertesa amb què toregen des de fa temps diversos operadors amb plans i inversions per a Barcelona. 

Ajornament de la normativa

A través d’una carta dirigida a la regidora de mobilitat, Rosa Alarcón, els operadors manifesten la seva voluntat de col·laboració amb el consistori tot i que lamenten que, des del setembre del 2019, aquest ha anat donant terminis per tenir llista la normativa i sempre s’han acabat incomplint.

El sector ha mostrat de nou la seva preocupació després que la mateixa Alarcón tornés a posposar la data estimada del concurs. A principis d’any, la regidora va anunciar que la previsió era tenir-lo a punt abans d’aquest estiu, però la setmana passada, en el marc d’un fòrum empresarial, va afirmar que no tenia clar si podria ser aquest 2021 per suposades dificultats que s’estaven trobant en la gestió del concurs.

En concret, Alarcón va fer referència a la falta d’espai públic per aparcar aquests vehicles i a dubtes en el procés per limitar la competència a l’hora de regular l’activitat de lloguer. La regidora va assegurar que els serveis jurídics ho estaven estudiant i, fins i tot, va obrir la porta a emular el cas de València, que no té patinet compartit.

Davant aquesta afirmació, els operadors han reclamat serietat i celeritat, ja que en tot moment s’han mostrat oberts a col·laborar amb el consistori a l’hora d’acordar un model que sigui aplicable a la ciutat i permeti disposar d’una oferta de patinet elèctric que sumi en la proposta de mobilitat compartida sostenible de la capital catalana.

Una regulació clara

Notícies relacionades

«Les seves paraules han produït confusió i incertesa entre les empreses i actors que estan seguint aquest procés», constata la missiva. Les mateixes empreses recorden que el setembre del 2019 el mateix Ajuntament els va demanar temps per posar sobre la taula una regulació clara. Alguns operadors, no obstant, veient la situació, van optar per començar a operar sense autorització, com va ser el cas de Reby i Bird, que aquest març van deixar de fer-ho per les sancions imposades. 

El sector lamenta «les excuses» que ara addueix la regidoria de mobilitat per tornar a retardar la proposta. Diverses empreses han compartit iniciatives per consensuar un model de zones d’aparcament per a aquests vehicles i, sobre la competència, asseguren que el consistori té autoritat sobre el domini públic local i pot avançar amb iniciatives com han fet Sevilla i Saragossa, sense, a més, entrar en conflicte amb l’ACCO (Agència Catalana de la Competència).