Procés participatiu
TMB gestionarà i redefinirà línies d’autobús de Nou Barris
La reestructuració afectarà les línies 80, 81, 82 i 83, que Sagalés opera des del 2010

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) passarà a gestionar directament les línies d’autobús del sector nord del districte de Nou Barris a partir del mes de maig, després de 10 anys de gestió indirecta, cosa que comportarà una reorganització de l’oferta per «adequar-la a la demanda» i la xarxa de transport actual.
En una roda de premsa, la regidora de Mobilitat de Barcelona i presidenta de TMB, Rosa Alarcón, ha explicat que aquesta reorganització afectarà les línies d’autobús 80 (plaça de la República-Vallbona per Via Júlia), 81 (plaça de la República-Vallbona per Roquetes), 82 (plaça de Virrei Amat-Torre Baró) i 83 (Ciutat Meridiana-Torre Baró-Vallbona), que des del 2010 opera Sagalés.
Per a la nova etapa, l’ajuntament i TMB han elaborat una proposta de reestructuració i redefinició de les línies que millorarà les freqüències de pas i connectarà «millor els barris entre si i amb la resta de la ciutat», a través de nodes d’intercanvi, evitar solapaments i millores en l’accessibilitat, informació a l’usuari i resolució d’incidències, entre d’altres.
Procés participatiu
Aquesta proposta, que se sotmetrà a un procés participatiu, consisteix en la implantació de dues noves línies, l’extensió del bus a demanda i la millora de la línia convencional 62: nova línia 180 (Trinitat Nova-Vallbona), amb millors intervals que les antigues 80 i 81; la nova línia 182 (plaça de la República-Torre Baró), amb millors intervals que la 82.
També hi haurà ampliació del servei de bus a demanda als sectors de Torre Baró Nord, Llerona-Balenyà i Vallbona Nord, i connexió directa amb l’intercanviador de Trinitat Nova, com a alternativa a la 83, així com una millora en els intervals de la línia 62, amb un recorregut més adaptat a la demanda existent.
El regidor de Nou Barris, Xavier Marcé, ha explicat que la reorganització del servei s’ha plantejat com una actualització «necessària» després de 20 anys de la integració tarifària, i s’inclourà també una millora de la infraestructura de les parades i els treballadors que cobrien aquestes línies amb Sagalés s’integraran a TMB.
- Evolució demogràfica Un de cada tres espanyols tindrà més de 65 anys el 2070
- Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Assaig clínic en fase 3 Vall d’Hebron desenvolupa un nou fàrmac contra l’obesitat: l’Orforglipron, una alternativa «més còmoda» que Ozempic i Wegovy
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Visita d’Estat Carles III desplega tota la pompa per afalagar Trump
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos