Procés participatiu
TMB gestionarà i redefinirà línies d’autobús de Nou Barris
La reestructuració afectarà les línies 80, 81, 82 i 83, que Sagalés opera des del 2010

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) passarà a gestionar directament les línies d’autobús del sector nord del districte de Nou Barris a partir del mes de maig, després de 10 anys de gestió indirecta, cosa que comportarà una reorganització de l’oferta per «adequar-la a la demanda» i la xarxa de transport actual.
En una roda de premsa, la regidora de Mobilitat de Barcelona i presidenta de TMB, Rosa Alarcón, ha explicat que aquesta reorganització afectarà les línies d’autobús 80 (plaça de la República-Vallbona per Via Júlia), 81 (plaça de la República-Vallbona per Roquetes), 82 (plaça de Virrei Amat-Torre Baró) i 83 (Ciutat Meridiana-Torre Baró-Vallbona), que des del 2010 opera Sagalés.
Per a la nova etapa, l’ajuntament i TMB han elaborat una proposta de reestructuració i redefinició de les línies que millorarà les freqüències de pas i connectarà «millor els barris entre si i amb la resta de la ciutat», a través de nodes d’intercanvi, evitar solapaments i millores en l’accessibilitat, informació a l’usuari i resolució d’incidències, entre d’altres.
Procés participatiu
Aquesta proposta, que se sotmetrà a un procés participatiu, consisteix en la implantació de dues noves línies, l’extensió del bus a demanda i la millora de la línia convencional 62: nova línia 180 (Trinitat Nova-Vallbona), amb millors intervals que les antigues 80 i 81; la nova línia 182 (plaça de la República-Torre Baró), amb millors intervals que la 82.
També hi haurà ampliació del servei de bus a demanda als sectors de Torre Baró Nord, Llerona-Balenyà i Vallbona Nord, i connexió directa amb l’intercanviador de Trinitat Nova, com a alternativa a la 83, així com una millora en els intervals de la línia 62, amb un recorregut més adaptat a la demanda existent.
El regidor de Nou Barris, Xavier Marcé, ha explicat que la reorganització del servei s’ha plantejat com una actualització «necessària» després de 20 anys de la integració tarifària, i s’inclourà també una millora de la infraestructura de les parades i els treballadors que cobrien aquestes línies amb Sagalés s’integraran a TMB.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- Control exhaustiu Barcelona proposa a Airbnb un nou conveni més exigent: «Hi ha anuncis en què l’amfitrió es diu James Bond»
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes
- Junta de portaveus El Parlament ajorna per segona vegada que Illa comparegui per la corrupció en el PSOE
- Salut i benestar José Abellán, cardiòleg: "Crec que ens estem equivocant en donar-li massa importància a l'exercici de força"
- Accions legals Tovalloletes humides: la gran plaga ecològica que surt de les llars