durant una vaga
La Casa Batlló denuncia penalment el sindicat SUT per «actes vandàlics»
L'edifici modernista, obra de l'arquitecte Antoni Gaudí, a Barcelona, va patir danys, que a la vidriera original de la façana són especialment greus, segons els propietaris
zentauroepp52740412 barcelona200312104640 /
Els propietaris de la Casa Batlló, l’edifici modernista obra de l’arquitecte Antoni Gaudí a Barcelona, han presentat denúncia per via penal contra el sindicat SUT per presumptes actes vandàlics que van ocasionar danys en aquest emblemàtic edifici el 24 d’octubre, durant una concentració de treballadors d’una empresa externa que es trobaven en vaga.
Els propietaris de Casa Batlló reclamen 92.313 euros «pels danys i perjudicis ocasionats als seus treballadors, als seus clients i a l’edifici».
En un comunicat, Casa Batlló recalca que els treballadors que no estaven en vaga «van viure agressions i segueixen en tractament mèdic».
A més, remarca que «els danys soferts a la vidriera original de la façana són especialment greus, ja que mai en tota la seva història, des de la construcció el 1906, ningú havia comès intencionadament un fet d’aquesta naturalesa».
«La destrucció de la vidriera representa una agressió a un monument que té el màxim nivell de protecció, concedit per la Convenció del Patrimoni Mundial de la Unesco des de l’any 2005 dins de les obres d’Antoni Gaudí».
Els fets objecte de denúncia van tenir lloc el 24 d’octubre, quan treballadors de l’empresa Staffpremium, que presta serveis a la Casa Batlló, es van concentrar davant l’edifici modernista per exigir les seves reivindicacions laborals.
Notícies relacionadesDurant la protesta es van produir incidents i actes vandàlics, com el llançament de pedres i petards, que els propietaris atribueixen a membres del SUT, mentre que aquest sindicat nega la responsabilitat de cap vaguista o afiliat.
Cinc dies després d’aquesta protesta, el 29 d’octubre, la Casa Batlló va decidir tancar les seves portes «a causa de l’escalada de tensió», segons va assenyalar en un comunicat.
- Reurbanització. Les obres del nou barri adjacent a la Sagrera costaran 85 milions
- Tensió al Carib El desplegament militar de Trump davant Veneçuela obre totes les possibilitats
- Manifestació del PP Feijóo clama pel final de Sánchez davant desenes de milers de persones
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- CUIDEM LA TEVA SALUT Cinc senyals que indiquen obesitat infantil
- ¡Atenció, gurmets! Set bons restaurants de les Corts que t’hauries d’apuntar a l’agenda
- El Govern català estudia invertir més en la llei de barris com a antídot a l’auge ultra
- Juan Rodríguez Teruel, director del Centre d’Estudis d’Opinió (CEO): "Seria un error pensar que hi ha més joves de dretes que mai"
- Manifestació del PP Feijóo clama pel final de Sánchez davant desenes de milers de persones
