CONSEQÜÈNCIES DE LA COVID-19

Les urgències socials van augmentar un 58% durant el confinament

El centre d'emergències de Barcelona va atendre gairebé 10.000 persones entre març i juliol, la majoria amb problemes d'angoixa i d'alimentació

zentauroepp54436916 10 08 2020 la teniente de alcalde de derechos sociales de ba200813160117

zentauroepp54436916 10 08 2020 la teniente de alcalde de derechos sociales de ba200813160117 / AYUNTAMIENTO DE BARCELONA

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Gairebé 10.000 persones van rebre atenció psicosocial per part del CUESB (Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona) durant la crisi sanitària generada per la Covid-19 (26 de març al 31 de juliol), un 58% més que les assistides durant els mateixos mesos de l’any passat. D’aquestes, un 97% van ser actuacions d’urgència, la resta es classifiquen d’emergència. Xifres que evidencien, segons el parer de la regidora de Drets Socials, Justícia Global, Feminisme i LGTBI, Laura Pérez, que és «un servei importantíssim de la ciutat en moments complexos i extraordinaris», tot i que també necessari en els moments «quotidians». Així, respecte al balanç del 2019, abans de la pandèmia, les dades donen 223 emergències i 15.277 urgències.

Durant les dates més crítiques, el primer mes d’emergència sanitària, els que van trucar a la porta del CUESB van ser 3.856 persones, cosa que suposa el 38% del total dels quatre mesos de balanç. Entre els ajuts més demandats destaquen els relacionats amb la por i l’angoixa provocades per la situació sanitària i el confinament, qualificat pel 49% dels barcelonins com a «molt dur», segons dades de l’ajuntament. Cal tenir en compte, també, que un 15% dels ciutadans van passar el tancament sols, motiu que va agreujar la necessitat de recolzament emocional.

Més plantilla i més vehicles

Notícies relacionades

L’ajut econòmic i el servei de menjar a domicili, tant per la falta d’ingressos per fer front a la cistella de la compra com per la impossibilitat de sortir de casa dels més vulnerables, també van estar al capdavant dels serveis. Des que es va decretar l’estat d’alarma fins a principis de maig, el centre va entregar un total de 581 àpats a 311 unitats familiars. A la fi del confinament i la nova normalitat, la demanda d’aquesta ajuda s’ha reduït.

En el balanç fet aquest dijous, Pérez ha recordat que aquest any s’ha ampliat la plantilla del CUESB en 19 treballadors, ja que s’ha passat de 74 a 93; i s’ha renovat i augmentat la flota de vehicles. També s’ha modificat l’uniforme que manté el color blau que caracteritza el servei.