balanç
L'autobús a demanda a Nou Barris suma gairebé 50.000 passatgers el seu primer any
El Meu Bus, en prova pilot a Torré Baró, pal·lia el dèficit de transport al costerut barri
L'ajuntament decidirà el 2021 si s'implanta definitivament i s'estén a altres zones
zentauroepp49585567 barcelona 27 8 2019 bus autobus torre baro a demanda el b190827200509
Ja fa més de 40 anys que Manuel Vital, veí de Torre Baró i aguerrit conductor, ‘va segrestar’ un autobús de la línia 47 en la qual treballava, per demostrar que el transport públic podia arribar a aquests costeruts carrers del seu barri. Ni les endimoniades pujades ni el seu mal estat eren excuses, va adduir, per mantenir gairebé aïllat aquest enclavament obrer de Nou Barris, que s’enganxa a Collserola. Però moure’s entre aquest barri i la resta del territori va continuar sent complicat per a una part dels seus residents, fins que fa un any va arribar El Meu Bus, un servei d’autobús a demanda en prova pilot que ja s’ha fet imprescindible. Entre el gener del 2019 i gener del 2020 ha sumat 49.352 agraïts usuaris.
El minibús solca l’irregular barri, que en la seva part alta presenta una orografia molt dura per als seus veïns de més edat o amb problemes de mobilitat, i aconsegueix connectar aquesta àrea amb el tram baix, i amb Ciutat Meridiana, alhora que enllaça amb la resta de busos i metro de la xarxa. El pla pilot està pensat per a dos anys, però la regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Rosa Alarcón, avança que després d’analitzar els resultats finals el 2021 és probable que s’implanti definitivament, i també que s’estengui a altres barris amb problemes de comunicació en transport públic.
Fins ara, relata, les hores punta matutines de desplaçament a centres educatius o per a connexions amb la resta de la ciutat han sigut les més demanades, així com a centres de salut, amb una mitjana de 190 validacions diàries dels títols normals de transport i un total de 627 usuaris registrats.
Notícies relacionadesAquest petit bus compta amb un recorregut per 28 punts entre els quals es pot sol·licitar la recollida, prèvia reserva amb temps des d’una aplicació o per telèfon. Les peticions es poden fer puntualment o de forma periòdica. Alarcón remarca que l’ús ha anat augmentant a poc a poc fins a refermar-se, en un horari que va de les 7.00 del matí a les 20.30 hores. La parada més sol·licitada de recollida és ara Vallcivera (16,86%), mentre que els usuaris el puntuen amb un 4,7 sobre 5.
Pla de barris de la Zona Nord
Es pot recordar que el projecte s’emmarca en el Pla de Barris de la Zona Nord, de la mà de l’ajuntament i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Va comptar amb una inversió inicial de 380.000 euros per a la preparació de la infraestructura i la seva tecnologia, però el consistori assumeix un cost de mig milió anual (despeses d’operativa menys ingressos) a través de l’esmentat Pla de Barris.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Sorteig Extraordinari de Nadal On ha tocat el Gordo de Nadal 2025: el primer premi cau a la zona més castigada pels incendis de l’estiu
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- Hola Netflix, adeu cines El final d’una era en el cine: així van ser les dues setmanes més convulses al Hollywood del segle XXI
- IRTA-CReSA L’auditoria del Govern considera «segur» el laboratori d’on se sospita que va sortir el brot de pesta porcina
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- SORTEIG DE NADAL 2025 El Gordo premia hotelers que van alimentar els bombers en els incendis de Lleó: «Ho hem sabut a l’anar a donar menjar a les vaques»
