TRUCADES ALS DOMICILIS

BCN informa cada dia 3.000 usuaris de la teleassistència sobre el Covid-19

88.095 barcelonins d'edat avançada participen del servei municipal a la ciutat

El consistori afegeix 10 telefonistes a les 114 existents per contactar amb el col·lectiu

servei teleassistncia municipal / periodico

2
Es llegeix en minuts
Toni Sust

«Hola, bona tarda, senyora Rosa. Soc l’Elisenda, del servei de teleassistència municipal, la meva trucada és per oferir-li informació i algunes recomanacions sobre el coronavirus, ¿que em pot atendre uns minuts?».

L’Elisenda és una de les gairebé 130 telefonistes i teleoperadores que atenen els 88.095 barcelonins, persones d’edat avançada, gairebé en la seva totalitat de més de 75 anys, que compten amb el servei municipal de teleassistència, activa les 24 hores del dia. Es tracta d’un col·lectiu especialment vulnerable als efectes del Covid-19, pel que l’ajuntament està fent un seguiment que es concreta en la trucada a 3.000 usuaris cada dia, a fi d’informar-los i atendre dubtes que puguin tenir. Se’ls ofereix consells per evitar el contagi i dades sobre el que suposa l’estat d’alarma. Les trucades es realitzen de les nou del matí a les nou de la nit.

Com que molts dels usuaris a més de ser persones grans viuen soles, també se’ls fa arribar recomanacions perquè combatin la sensació d’aïllament, organitzin el seu temps i es mantinguin actives físicament i mentalment. Així mateix, es comprova que tinguin cobertes les seves necessitats bàsiques. En cas que es detecti alguna carència, es posa en coneixement de l’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI perquè sigui coberta «amb celeritat».

Adeu als mocadors tradicionals

Així ho indica un comunicat remès aquest dissabte pel consistori en el qual s’informa que la campanya específica de contacte amb els usuaris després de l’esclat de la crisi vírica i del confinament es va iniciar el 14 de març, pel qual el servei de teleassistència es va reorganitzar i va reforçar el seu equip d’atenció telefònica: 10 telefonistes s’han incorporat a l’equip del centre d’atenció del servei. S’afegeixen a les 114 telefonistes i teleoperadores que ja hi treballaven. S’ha contractat tres tècnics d’unitats mòbils de teleassistència, cosa que eleva el número total a 23.

Notícies relacionades

«Senyora Rosa, ¿vostè en coneix els símptomes, oi? Els hi recordo. Inclouen l’aparició sobtada de febre, tos i dificultat per respirar. En els casos més greus, pot desenvolupar-se pneumònia i altres complicacions. També la volem informar de com es transmet: per contacte amb secrecions respiratòries, sobretot per la tos o l’esternut. Li recomanem mesures: rentar-se molt bé les mans i més de l’habitual. I abandonem els mocadors tradicionals quan tossim. Evitar tocar-nos el nas, la boca i els ulls tant com puguem. Si ha estat en contacte amb algun afectat quedi’s a casa i ens truca».

La gravació que envia el consistori no permet escoltar la Rosa, però diu la telefonista que la senyora està bé. És una de les 3.000 trucades del dia per transmetre als usuaris dades contrastades per l’Agència de Salut Pública sobre mesures de protecció i autocura i informació sobre les quals està prenent Barcelona per frenar la propagació de la malaltia.