Pel veto circulatori

Mobilització de cotxes històrics a Barcelona contra la Zona de Baixes Emissions

Aquest dissabte més d'un centenar de vehicles antics s'han concentrat a l'avinguda de Maria Cristina i han circulat pel centre de la ciutat en protesta per les restriccions

bfdbbf50-fcff-47f3-a9e7-0b2e2ec8ffca-hd-web vid 11 134935 / periodico

1
Es llegeix en minuts
Efe

Aquest dissabte, més d’un centenar de propietaris de cotxes històrics s’han mobilitzat contra el veto circulatori que els imposa la Zona de Baixes Emissions (ZBE) de Barcelona, que va entrar en vigor l’1 de gener.

Enamorats de models com el Seat Panda, el 600, el Renault 4, el Citroen 2cv o la Kombi, la mítica furgoneta ‘hippy’ de Volkswagen, entre d’altres, s’han concentrat a l’avinguda Maria Cristina de Barcelona i després han circulat pel centre de Barcelona per protestar per les restriccions que els imposa la ZBE i per reivindicar que aquests vehicles antics són part del patrimoni social i cultural de la ciutat.

El Roger, propietari d’un vehicle històric, ha assegurat a EFE-TV que aquest tipus de cotxes «no són l’origen de la contaminació», ja que circulen de forma molt esporàdica, i ha lamentat que se’ls veti l’accés a Barcelona de dilluns a divendres de 7 a 20 hores.

Autoritzacions personals

Per a bona part dels concentrats el vehicle no és el seu mitjà de transport habitual, sinó un ‘hobby’, però el veto circulatori els pot posar traves per portar-lo al taller, argumenta el Roger.

«No sé per què no podem circular com la resta. No em sembla just», es queixa el Manuel, un altre propietari d’un vehicle històric, mentre un tercer, el Xavi, explica que en el seu cas sí que utilitza el cotxe per portar el seu pare a l’hospital, per la qual cosa la ZBE sí que li suposarà un problema més seriós.

Notícies relacionades

Tot i que les persones propietàries d’un vehicle amb circulació restringida a la ZBE tenen 10 dies d’autorització personal per poder entrar en aquesta àrea durant l’horari restringit, els propietaris d’aquest tipus de cotxes remarquen que els vehicles fan uns 300 quilòmetres a l’any i per això amb prou feines contaminen.

No poden circular per la ZBE, que afecta a l’àrea delimitada per les rondes Litoral i de Dalt, és a dir, gairebé tota la ciutat de Barcelona, aquells turismes de gasolina anteriors a la norma Euro 3, matriculats abans del gener del 2000, i els automòbils dièsel anteriors a la norma Euro 4, matriculats abans del 2005 o el 2006.