Polèmica ordenança

Afectats per la Zona de Baixes Emissions de Barcelona recorreran al TSJC

El Gremi de Tallers i els venedors de vehicles també s'hi sumaran si l'ajuntament no els ofereix solucions

zentauroepp41558037 soc191208183908

zentauroepp41558037 soc191208183908 / JOAN CORTADELLAS

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

La vicepresidenta i fundadora de la Plataforma d’Afectats per les Restriccions Circulatòries, Mònica Xufré, ha anunciat aquest dimarts que l’entitat presentarà un recurs contenciós davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) per impugnar l’ordenança de la Zona de Baixes Emissions (ZBE)

L’ordenança va entrar en vigor l’1 de gener i suposa restringir la circulació dels vehicles vells més contaminants en els dies feiners, tot i que el consistori no començarà a multar fins a l’1 d’abril

Xufré ha anunciat la decisió de la plataforma de recórrer la ZBE davant dels tribunals durant un debat en el programa ‘El matí de Barcelona’, de l’emissora municipal BTV, en què ha especificat que han decidit interposar el recurs després que, segons ha dit, «l’ajuntament no hagi volgut seure a negociar».

Mesures cautelars

A part del contenciós, també ha assegurat que demanaran mesures cautelars per intentar aturar l’aplicació de les sancions de la ZBE a partir de l’1 d’abril.

Xufré ha explicat que a partir de la publicació de l’ordenança disposen de dos mesos per recórrer a la via judicial, i que ja s’han posat a treballar amb un bufet d’advocats per presentar el recurs davant del TSJC.

També ha afirmat que ja gairebé han recollit els diners necessaris per presentar el contenciós a través de les aportacions que han demanat als associats de la plataforma.

Els tallers

En el mateix debat, el president del Gremi de Tallers Mecànics de Barcelona, Celso Besolí, ha assegurat que confia que podran arribar a una «solució dialogada» amb l’ajuntament, tot i que ha puntualitzat que si el diàleg no prospera s’afegiran a la via judicial.

Besolí ha revelat que tenen preparat un informe sobre l’impacte econòmic que suposa la ZBE per als 856 tallers afectats.

El gremi reclama principalment poder fer proves dinàmiques, és a dir, en carretera als vehicles que estan reparant i que no tenen etiqueta ambiental perquè ara no podran sortir a provar els vehicles si aquests no disposen de l’etiqueta ambiental. 

Notícies relacionades

Per la seva banda, el president de Fecavem i del Gremi del Motor, Jaume Roura, també ha assegurat que s’afegiran «a totes les fórmules que ajudin a treure aquests prejudicis al sector» i ha afirmat que si la via judicial tira endavant s’hi sumaran.

Tot i que avui el trànsit a la ciutat ha disminuït, fins demà dimecres, quan es reinicien les classes escolars, no es podrà avaluar l’efecte de la mesura de restricció de la ZBE implantada des de l’1 de gener.