novetat

A la recerca del còctel Barcelona

El passeig de Gràcia organitza el seu primer festival de cocteleria, on es triarà el combinat que representi la ciutat

El muntatge, amb tallers i tastos, durarà 11 dies i cada local participant crearà una opció que inclogui cava i una altra sense alcohol

zentauroepp50787584 bcn191107172425

zentauroepp50787584 bcn191107172425

2
Es llegeix en minuts
Patricia Castán

¿De què tindria gust Barcelona si se l’hagués d’evocar en un còctel? Acudits a part, el que no dubten els mixòlegs (aquests alquimistes dels glops, tan en voga) és que hauria d’integrar cava, com a beguda més nostrada del repertori local amb alcohol. Amb aquesta premissa, el novíssim festival Cocktail Boulevard que s’organitzarà al passeig de Gràcia i el seu entorn (del 14 al 24 de novembre) prendrà les barres de 13 hotels i restaurants per provar de recuperar el còctel previ al dinar o el sopar –aquest que ha d’obrir la gana–, alhora que es triarà el còctel Barcelona que representi la ciutat amb l’ambició d’instaurar-lo amb tanta força com el mític Manhattan.

El passeig de Gràcia continua apostant per iniciatives amb estrebada que acostin barcelonins i forans als seus establiments. Sigui per comprar, menjar o, com aquesta vegada, beure. Per Luis Sans, el president dels comerciants, no només s’impulsa «la cultura del còctel», sinó que es treu pit pel cava com a beguda autòctona. No en va, la DO Cava ha assumit el rol patrocinador, amb el repte de consolidar-lo com a «part del paisatge de Barcelona», segons Javier Pagés, el seu president. L’alineació per donar ales a la proposta es completa amb 13 experts que donaran fonament a les temptadores begudes, capitanejats per Javier de las Muelas.

Però el Cocktail Boulevard no només va de brindis, sinó tambéd’aprenentatge. Per això, l’agenda d’aquells 11 dies inclou també tallers i tastos, per aprofundir en aquestes fórmules líquides i, de passada, sobre el món del cava, la denominació d’origen espanyola que més s’exporta. El web del festival desplega tot el programa (www.cocktailboulevard.com) per als qui vulguin inscriure’s-hi.

Hotels de luxe

Notícies relacionades

Els purament hedonistes que optin només per degustar-los poden descobrir (a un mateix preu) la proposta de cada participant de la ruta: Mr. Porter (el restaurant de l’hotel Sir Victor), Impur Cocktail Bar (del restaurant de Nandu Jubany), Boca Chica, The Bistrot (a l’interior de Santa Eulalia), H10 Casa Melindrosa, Sintonia, Boca Chica, Banker’s Bank (de l’Hotel Mandarin Oriental), el Bar del Majestic, Hotel Royal Passeig de Gràcia, Monument Hotel, The One Barcelona i Claris Hotel&Spa. Cada mixòleg prepararà una especialitat amb alcohol, que sempre inclourà cava, i una sense. Les primeres, a 9 euros i les altres a 6, amb un aperitiu inclòs. És una bona oportunitat també per descobrir els hotels de luxe de la zona, ja que la majoria hi participen.

Per anar fent boca, el bufó bar de l’Hotel Majestic, tot un punt de trobada social, ha ideat el còctel Cinc d’Oros, elaborat amb cava, Lillet blanc, Mandarin Napoleon, brandi i sucre morè, relata el seu ‘bartender’ Alessandro Quinzi. Els abstemis podran disfrutar d’El Tapís, a base de gerd fresc, menta, mel, te negre amb fruits vermells i ginger ale, en homenatge a Joan Miró, un dels seus hostes més il·lustres. El mos serà amb carbassa de la seva finca, directe de les cuines del seu restaurant Solc. El mateix especialista impartirà una masterclass, per exemple, el pròxim dia 20.

Temes:

Bars Hotels