CRISI CLIMÀTICA
Barcelona culpa l'eliminació de Madrid Central de la possible sanció de Brussel·les per la contaminació
L'ajuntament assegura que no farà "cap pas enrere" i retreu que la capital "atempti contra la salut dels madrilenys"
La tinent d'alcalde Janet Sanz recorda que la zona de baixes emissions traurà 120.000 cotxes bruts de la ciutat
zentauroepp43077883 barcelona 25 04 2018 d a de contaminaci n en barcelona vista190207180244 /
Barcelona i Madrid han passat de ser cosines germanes a no saludar-se ni al replà de l’escala. S’acaben de configurar els nous governs municipals i ja estan volant els primers retrets. Segons el governd’Ada Colau, la possible denúncia de la Comissió Europea a les dues ciutats pels seus elevats nivells de contaminació s’ha accelerat per la decisió de l’equip municipal de José Luis Martínez-Almeida d’eliminar Madrid Central.
En aquests termes s’ha expressat aquest dimecres la tinent d’alcaldia d’Urbanisme del consistori barceloní, Janet Sanz, que ha lamentat que els seus homòlegs de la capital estiguin "atemptant contra la salut dels madrilenys" amb l’anul·lació d’un dels projectes estrella del’exalcaldessa Manuela Carmena, la pròxima pregonera de les festes de la Mercè de Barcelona. "Nosaltres tenim un missatge clar per a Brussel·les: no farem ni un pas enrere i estem compromesos amb la lluita contra la contaminació", ha resumit la regidora. Segons Sanz, que ara s’hagi accelerat la possible sanció per part de la comissió europea té molt a veure amb "l’arribada d’un govern de dretes que pacta amb la ultradreta i que planteja retirar una mesura com Madrid Central".
La responsabled’Urbanisme i Ecologia ha recordat que la capital catalana té previst desplegar al gener la zona de baixes emissions permanent, cosa que, segons els seus càlculs, evitarà que prop de 120.000 vehicles 'bruts’ no circulin per l’interior de les rondes de Dalt i Litoral que envolten Barcelona. Ha recordat que l’ajuntament també està estudiant la possible implementació d’un peatge urbà, una mesura que, en qualsevol cas, sempre es farà "de manera coordinada ambl’Àrea Metropolitana de Barcelona, amb la Generalitat i amb l’Estat." Aquesta última institució pública, de fet, és la que ha de legislar perquè es pugui posar en marxa aquesta nova taxa que gravaria la circulació per determinats nuclis urbans. Sanz ha insistit que el compromís del govern no respon a les possibles exigències de la Comissió Europea, sinó a un "problema de salut pública". "Tot això no només pot dependre dels ajuntaments, ha de ser una política d’Estat", ha conclòs.
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Procés a Tailàndia La pena de mort s’allunya del cas Daniel Sancho
- A tot Espanya Sanitat no pot cobrir 473 destinacions per a MIR
- BCN expandirà el bus a demanda durant els pròxims tres anys
- Terratrèmol hores abans de l’inici de la campanya catalana Sánchez anul·la la seva agenda i es planteja renunciar després de la investigació a la seva dona
- Competició de vela Lola Casademunt vestirà l’equip dels EUA de la Copa Amèrica
- Resultats trimestrals El Sabadell guanya el 50% més i preveu un rècord de benefici el 2024
- Expansió empresarial Esteve compra a Perrigo la divisió de malalties minoritàries per 275 milions
- Roberto Menéndez: "És important que la IA no estigui en mans de poques empreses"
- Pla contra l’exclusió financera La Diputació de Barcelona posa en marxa el servei de banca mòbil