Després de l'atropellament mortal

Els treballadors de Glovo tornen a concentrar-se aquest dilluns a Barcelona

El col·lectiu crida a una altra protesta davant de les oficines de l'empresa a les 12.00 h per la mort d'un treballador

whatsapp-image-2019-05-27-at-134215

whatsapp-image-2019-05-27-at-134215

1
Es llegeix en minuts
Luis Benavides
Luis Benavides

Periodista

ver +

La mort d’un repartidor de l’empresa Glovod’un repartidor de l’empresa Glovo, atropellat dissabte a la nit per un camió de la neteja de Barcelona, ha desencadenat les protestes de sindicats i companys del mort–un jove de 22 anys–, que han denunciat les condicions de precarietat en què es veuen obligats a treballar. Després de la concentració d’ahir a la nit a la capital catalana, en què treballadors de l’empresa van cremar motxilles per "la falta de protecció en riscos laborals i la fragilitat del col·lectiu davant dels accidents",  han tornat a cridar a la mobilització. A les 12.00 hores s’ha convocat una altra protesta davant de la seu de la companyia. En altres ciutats els treballadors també s’han mobilitzat.

“Sabíem que això passaria abans o després perquè aquest model de negoci t’obliga a treballar moltes hores”, explciava ahir a Efe Javier Morata, extreballador de l’empresa de repartiment a domicili en bicicleta.

“Som els nous esclaus del segle XXI. Treballem en condicions indignes i el cansament provoca accidents", ha assenyalat un repartidor nepalès, que ha assegurat que coneixia el mort i que era compatriota seu.

El sindicat UGT ha instat el govern i els grups parlamentaris a "regular adequadament" plataformes com ara Deliveroo, Glovo, Stuart i Ubereats i les seves condicions de treball.

Segons el sindicat, aquest atropellament "demostra quel’ocupació precària i sense protecció de les plataformes digitals mata".

Notícies relacionades

El sindicat defensa que els treballadors d’aquestes plataformes siguin considerats assalariats i denuncia la situació dels repartidors, "que fan la seva feina, precària, sense protecció i amb greus conseqüències sobre la seva salut, com s’ha demostrat lamentablement en aquesta ocasió".

El sindicat ressalta l’alta sinistralitat en aquest sector, ja que, segons afirma, els repartidors recorren entre 60 i 80 quilòmetres diaris en bicicleta i quan tenen un accident "en la majoria dels casos no són tractats com a accident laboral, sinó com a malaltia comuna".

Temes:

Catalunya Glovo