balanç

Els xinesos, els argentins i els russos lideren el rànquing dels extracomunitaris que més gasten a Barcelona

L'informe de devolucions del 'tax free' revela les nacionalitats que guanyen protagonisme al comerç local

zentauroepp29249531 turistas chinos180118225605

zentauroepp29249531 turistas chinos180118225605

2
Es llegeix en minuts
Patricia Castán

Se’ls pot veure fent una cua ben diversa a lesoficines de Turisme de Barcelona per a la devolució d’impostos. Un privilegi que tenen els compradors estrangers extracomunitaris, àvids de botigues ‘tax free’ on recuperen part de la seva despesa. El millor, apunta Montse Arnau, responsable del programa Barcelona Shopping City, és que “com que el reemborsament es fa amb euros, els turistes acostumen a reinvertir-los en noves compres o serveis en comptes de canviar la moneda per la dels seus països”.

Aquestes taxes retornades es converteixen en el millor baròmetre de la despesa del turista dels països que no són de la UE. En general, el 2018 es va tancar amb un 13,66% més d’aquest dispendi, un creixement similar al de nombre de xecs i amb un 18,4% més d’import reemborsat. No obstant, cal precisar que l’any passat es va eliminar el mínim de compraper a la devolució, la qual cosa fa ‘tramposa’ l’evolució de les xifres. 

El balanç final de l’any passat a Barcelona va tenir dos clients d’or clars pel que fa a despesa: elsxinesos (el dispendi dels quals va augmentar un 40,4%) i elsargentins (va créixer un 6,6%), en tercera posició –però amb la meitat de la despesa total– hi figuren els russos (3,3 milions de despesa), seguits de prop pels nord-americans (que van créixer un 44,3%). A continuació, els coreans (a la baixa), els israelians, els brasilers, els taiwanesos, els ucraïnesos i els colombians (pugen gairebé un 40%), fins a completar el ‘top ten’.

Particularitats

La seva manera de comprar també és molt diversa. Mentre el xinès pot deixar-se una fortuna amb una marca de luxe (porta encàrrecs dels seus compatriotes),l’argentí  compra moltíssim però d’imports menors i a més botigues.

En general, l’octubre (el millor) i el novembre van ser els mesos amb més moviment, la qual cosa constata que el viatger de l’estiu no és el més rendible per a la ciutat. Ni Barcelona brilla especialment en aquest sentit com a destinació de compres nadalenques. 

Altres rànquings ofereixen diferents matisos sobre els perfils compradors. El de les nacionalitatsque més compren pel que fa a volum –no els que més gasten– l’encapçalen els argentins, els israelians, els xinesos, els russos i els coreans. 

Notícies relacionades

En canvi, els que més gasten amb una mateixa compra són sorprenentment els indonesis (amb un valor de 954 euros per xec i creixent un 32,2%), seguits de prop pels viatgers de Hong Kong i la Xina. I a més distància pels EUA, Taiwan, Tailàndia, Malàisia, els Emirats Àrabs, Qatar i el Japó, segons les dades recopilades per Global Blue.

L’oficina més activa en aquestes devolucions és la de plaça de Catalunya, un punt estratègic des del qual resulta fàcil i molt temptador tornar a reinventir en poca estona els diners recuperats. 

Temes:

Comerç Turisme