CONFLICTE LABORAL

TMB no veu «motius objectius» per a una vaga de metro durant el Mobile

L'empresa defensa la seva «gestió rigorosa» de la crisi de l'amiant i recorda que ha contractat 550 persones en quatre anys

zentauroepp40398627 barcelona  03 10 2017  huelga   vaga general   las  afectaci190125172316

zentauroepp40398627 barcelona 03 10 2017 huelga vaga general las afectaci190125172316 / JOAN CORTADELLAS

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel

Enric Cañas, conseller delegat de TMB, ha pensat que aquest divendres, en ple debat del plenari municipal, era el lloc ideal perquè la companyia donés la seva opinió sobre la vaga que la plantilla de metro ha convocat durant els quatre dies del Mobile World Congress. Ha intentat rebatre tots i cada un delsarguments que la plantilla brandeix per defensar les aturades, assegurant, per exemple, que la companyia tracta la crisi de l’amiant de manera “rigorosa”. La seva conclusió: que no hi ha “motius objectius” per a una amenaça tan desproporcionada.

Notícies relacionades

Cañas s’ha mostrat sorprès davant de la convocatòria d’aturades de dues hores per tanda entre el 25 i el 28 de febrer, ja que l’etern focus de baralla entre patró i treballadors, el conveni col·lectiu, està en vigor i ara no sembla crear friccions que puguin arribar a les mans. Aquesta guerra, de fet, haurà de tornar a assumir-la a finals d’aquest any, ja que tocarà tornar a negociar les condicions laborals (l’última vegada els va costar dos anys de reunions). Cañas ha recordat les conseqüències negatives que pot tenir deixar la fira de mòbils sense suburbà i ha avançat que per la seva part hi ha predisposició total per “trobar una solució”.

Sobre l’amiant, ha dit que TMB està fent una “gestió rigorosa” de l’assumpte, i ha assegurat que cap dels 12 empleats als que s’ha detectat afectacions pleurals ha desenvolupat cap malaltia. Ara per ara. Sobre l’automatització d’estacions (un altre argument de la plantilla per mobilitzar-se), ha assegurat que és un treball progressiu –les línies 9 i 10 ja s’obren i tanquen soles de sèrie– però que això no significa que corrin perill llocs de treball. “És més, en els últims quatre anys hem contractat 550 persones, 237 de les quals van ser per al metro”.