08 d’ag 2020

Anar al contingut

CONFLICTE

Barcelona fa el primer pas del seu nou decret anti-VTC

La norma permetrà restringir la circulació dels vehicles d'Uber i Cabify mentre tinguin vigent les llicències que els caducaran el 2022

El Periódico

Barcelona fa el primer pas del seu nou decret anti-VTC

Tamara Rozas

El passat 28 de setembre, el Govern donava  resposta al pols plantejat pel sector del taxi contra els vehicles de lloguer amb conductor (VTC): publica un decret pel qual les llicències concedides caducaran el 2022, però durant aquests quatre anys els ens locals podrien regular condicions restrictives per compensar l’augment de VTC als carrers, que a Espanya ja són un per cada cinc taxis, molt per sobre de la relació 30/1 que s’aspira a fixar d’aquí a quatre anys. L’Àrea Metropolitana de Barcelona ha fet avui el primer pas en aquest sentit, amb l’inici del tràmit de la norma que establirà les condicions de funcionament de les VTC en l’àmbit metropolità durant els pròxims quatre anys.

La presidenta de l’AMB i alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, va firmar ahir el decret pel qual s’inicia el primer tràmit per redactar aquesta nova norma, un procés de participació obert a tots els interessats a partir del 25 de gener. La normativa local pot regular els serveis que comencin i acabin dins del territori de la seva competència i pot modificar les condicions d’explotació de les llicències en el seu àmbit, fent que a la pràctica la relació entre VTC i taxis al carrer en cada moment pugui ser més favorable a aquests últims. 

Durant quatre anys

Durant els pròxims quatre anys, fins a la renovació de les llicències VTC prevista per al 2022 (o més tard si hi ha una pròrroga), "els titulars de les autoritzacions VTC que vulguin treballen a l’àrea metropolitana de Barcelona hauran de complir els requisits que s’aprovin amb aquest reglament", recorda en una nota l’AMB. 

L’Institut Metropolità del Taxi  podrà "regular el registre de vehicles, les condicions d’explotació de l’autorització, la definició de la precontractació, l’establiment de les condicions referents a la seguretat viària i la lluita contra la contaminació mitjançant la fixació de l’antiguitat dels vehicles i la tipologia de combustibles, el compliment de les obligacions en matèria de contractació laboral i seguretat viària dels conductors" i altres aspectes com "els dies de descans setmanal, els horaris, el registre de serveis, la transparència de les tarifes aplicades, el servei d’inspecció o el règim sancionador".

Malgrat iniciar el desenvolupament de la nova normativa, Ada Colau ha insistit a considerar legal l’anterior normativa de l’AMB, suspesa cautelarment pel TSJC, i continuarà defensant-la davant dels tribunals.