REIVINDICACIÓ VEÏNAL
Barcelona comprarà el Bloc 17 d'Horta per 'salvar-lo' de l'especulació
La ciutat comença els tràmits per adquirir l'immoble, propietat d'una entitat bancària, per consolidar un equipament que acull les activitats de les diferents associacions juvenils del barri des de fa 30 anys
L'Ajuntament de Barcelona, a través del districte d'Horta-Guinardó i de l'Àrea de Drets Socials, ha començat els tràmits per adquirir l'edifici situat al número 17 de la plaça d'Eivissa, conegut com a Bloc 17. Es tracta d'un immoble, propietat d'una entitat bancària, que fa 30 anys que està gestionat pels moviments juvenils del barri i que és seu de diferents entitats d'Horta i del districte.
El 1979 el propietari va llegar el bloc a una entitat bancària i va manifestar la seva voluntat de destinar-lo a la promoció de l'associacionisme i la cultura catalana. No obstant, en aquests moments, davant la incertesa sobre el futur d'aquest edifici i la seva possible venda a compradors externs, el govern municipal ha decidit adquirir l'immoble per "consolidar el moviment juvenil d'aquesta zona de Barcelona".
Immoble clau
Notícies relacionadesEl districte d'Horta-Guinardó fa temps que treballava amb la voluntat de mantenir aquest espai ja que es tracta d'un immoble clau per a l'associacionisme juvenil. En aquest sentit, ha mantingut reunions amb els representants dels joves -en peu de guerra per defensar l'espai- des de l'inici del mandat i amb la propietat des del mes de novembre.
Es tracta d'un espai de 881 metres dividits en quatre pisos, dos dels quals estan destinats a vivenda i la resta tenen un ús com a locals juvenils. Acull 25 entitats, entre les quals destaquen els Diables d'Horta, l'Ateneu Popular la Bugadera, el Consell de Joventut d'Horta-Guinardó i l'Esplai Isard-Flor de Neu.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE