PROMOCIÓ ECONÒMICA
Barcelona destina 43 milions a millorar els mercats
Collboni anuncia que se seguirà actuant a la Boqueria perquè els compradors guanyin espai

icoy36682162 sant antoni161223200532 /
L’Ajuntament de Barcelona va anunciar ahir que augmentarà en 2.705.000 euros la inversió en la millora de la xarxa de mercats municipals i «en l’impuls de nous projectes de remodelació». En conjunt, aquest 2017 s’executaran, segons va informar el tinent d’alcalde Jaume Collboni, 42.866.422 euros. D’aquests diners, 35.015.220 es destinaran a les cinc grans rehabilitacions ja en marxa: Sant Antoni, Bon Pastor, Sant Andreu, Vall d’Hebron i Abaceria.
Els altres 7.851.202 euros es destinaran a iniciar tres nous projectes i a diferents actuacions de millora en altres equipaments, com el començament la redacció del projecte bàsic per a la reforma del petit mercat de Montserrat i l’impuls de nous processos de remodelació, com els del mercat del Carmel i el Besòs (els diners serviran, en part, per indemnitzar els paradistes que no vulguin seguir amb el negoci).
L’aplicació de la mesura de govern sobre la Boqueria continuarà també el seu desenvolupament i se seguirà amb les amortitzacions de parades per generar més espais de circulació. Així, es portaran a terme diferents trasllats de parades perquè les que quedin buides es puguin concentrar en un únic punt, que passarà a ser derruït a començaments de la tardor, i descongestionar la llotja.
Més llum
Notícies relacionadesEn l’últim quadrimestre s’encarregarà també el projecte per a la il·luminació de la Boqueria amb leds, en resposta a les demandes dels paradistes d’eliminar les zones sense llum, sobretot a l’hivern.
La inversió que l’ajuntament haurà fet als mercats durant el període 2015-2017 serà de 78,5 milions. El conjunt de mercats municipals de Barcelona van rebre el 2016 un total de 66.815.394 visites, xifra que creix any rere any.
- Altes temperatures Dones grans que es confinen per «no morir» de calor: «Em tanco amb un ventilador, tres ampolles d’aigua... i les telenovel·les turques»
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Tips de les residències d’estudiants a Collblanc
- Incendis i tuits frenen Vox
- Evacuades més de 100 persones d’un refugi dels Picos de Europa
- 130.000 euros per 23 metres quadrats: així són els preus desorbitats dels 'minipisos'
- Barça Les seccions del Barça, damnificades pel fair play: «La intenció és continuar sent competitius»
- Catalunya acapara el nombre més gran de màquines escurabutxaques a Espanya: aquests els municipis més destacats
- Obituari Mor Eduard Carbonell, exdirector del MNAC i ideòleg de la identitat del museu
- Spam tecnològic El pla contra les estafes telefòniques permet bloquejar 48 milions de trucades i dos milions d’SMS fraudulents