La Generalitat proposa una junta d'arbitratge voluntari per a la vaga de metro
L'ajuntament accepta la mediació i el comitè d'empresa decidirà dimecres
"La ciutadania ens exigeix una solució", sosté la regidora de Mobilitat
/
El secretari general del Departament de Treball, Josep Ginesta, ha informat aquest matí que el Govern català ha proposat a TMB i al seu comitè d'empresa una junta d'arbitratge voluntari, després del fracàs de les seves propostes de mediació i conciliació.
En declaracions als mitjans, Ginesta ha explicat que el seu departament ha reunit el comitè d'empresa i els representants de TMB per proposar-los un arbitratge voluntari, tercer instrument que utilitzaria el departament per a aquest conflicte, i el seu resultat de ser acceptat per les dues parts.
Notícies relacionadesGinesta ha justificat l'ús d'arbitratge en el fet que és un "conflicte complex", que va començar fa dos anys i que té un impacte en la ciutadania, per tant l'acció del Govern és necessària.
Mercedes Vidal, regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, ha celebrat el laude i ha demanat a l'empresa que l'accepti "de manera immediata perquè la ciutadania exigeix una solució". "Estem convençuts que les nostres propostes són positives, per això no ens importa que hi hagi un àrbitre extern que dicti quin ha de ser el conveni de metro", ha sostingut la regidora de Barcelona en Comú. Els representant dels treballadors tenen una setmana per posicionar-se, però segurament ho faran dimecres després de la reunió del comitè d'empresa.
- L’INFORTUNI DEL PORTER ALEMANY Ter Stegen es lesiona, podria passar pel quiròfan i ser tornat al Barça
- FUTBOL Penal per al Reial Madrid: ja en porta gairebé el doble a favor que el Barça a la Lliga
- Novetats tecnològiques ¿Fita o estafa? Què és Moltbook, la misteriosa i viral xarxa social només per a agents d’IA que és un perill per a la ciberseguretat
- «Fita mèdica internacional» La Vall d’Hebron realitza el primer trasplantament de cara del món amb una donant morta per eutanàsia: «Ja puc empassar i parlar»
- Decret òmnibus El Govern central s’obre ara a trossejar l’escut social per assegurar la revalorització de les pensions
