La Generalitat proposa una junta d'arbitratge voluntari per a la vaga de metro
L'ajuntament accepta la mediació i el comitè d'empresa decidirà dimecres
"La ciutadania ens exigeix una solució", sosté la regidora de Mobilitat

/
El secretari general del Departament de Treball, Josep Ginesta, ha informat aquest matí que el Govern català ha proposat a TMB i al seu comitè d'empresa una junta d'arbitratge voluntari, després del fracàs de les seves propostes de mediació i conciliació.
En declaracions als mitjans, Ginesta ha explicat que el seu departament ha reunit el comitè d'empresa i els representants de TMB per proposar-los un arbitratge voluntari, tercer instrument que utilitzaria el departament per a aquest conflicte, i el seu resultat de ser acceptat per les dues parts.
Notícies relacionadesGinesta ha justificat l'ús d'arbitratge en el fet que és un "conflicte complex", que va començar fa dos anys i que té un impacte en la ciutadania, per tant l'acció del Govern és necessària.
Mercedes Vidal, regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, ha celebrat el laude i ha demanat a l'empresa que l'accepti "de manera immediata perquè la ciutadania exigeix una solució". "Estem convençuts que les nostres propostes són positives, per això no ens importa que hi hagi un àrbitre extern que dicti quin ha de ser el conveni de metro", ha sostingut la regidora de Barcelona en Comú. Els representant dels treballadors tenen una setmana per posicionar-se, però segurament ho faran dimecres després de la reunió del comitè d'empresa.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Al tancament del mercat La CNMC es disposa a aprovar l'opa sobre el Sabadell amb compromisos assumibles per al BBVA
- OBRES A L'ESTADI La gespa del nou Camp Nou, a punt
- Comissió d'investigació El Govern central enviarà el CNI a les elèctriques a partir d'aquesta nit per recaptar dades per l'apagada
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels