LA MOBILITAT A LA CAPITAL

Barcelona culmina la remodelació de la Ronda del Mig

Les obres per pacificar el trànsit de la via s'han desenvolupat en diversos trams durant més de 10 anys

El consistori calcula que el trànsit al tram central de la travessera de Dalt ha caigut un 30% des del 2014

vvargas34408632 barcelona   barcelones     22 06 2016     barcelona     obra170602142000

vvargas34408632 barcelona barcelones 22 06 2016 barcelona obra170602142000 / JOAN PUIG

1
Es llegeix en minuts
Víctor Vargas Llamas
Víctor Vargas Llamas

Periodista

ver +

Després de més d'una dècada de bons propòsits però amb els fets tangibles dosificats a terminis, la Ronda del Mig veurà culminada la seva remodelació integral per pacificar el trànsit i transformar l'espai en un entorn que doni més prioritat a la ciutadania. La culminació del projecte ha arribat aquest divendres, amb les autoritats trepitjant sobre el terreny l'últim tram de la ronda dels que quedaven pendents de readaptar, entre la plaça de Lesseps i el carrer d'Escorial

La tinenta d'alcalde d'Urbanisme, Ecologia i Mobilitat, Janet Sanz, i el regidor del districte de Gràcia, Eloi Badia, han destacat l'harmonització de l'espai que representa aquesta reforma, que fa d'una autopista urbana "una via més humana". 

Una nova realitat que es plasma en l'ampliació de l'espai per a vianants i el transport públic a costa de reduir l'espai per al trànsit rodat. Les obres, que s'han executat en 700 metres de longitud (21.462 metres quadrats), han durat 19 mesos i han suposat un desemborsament de 12,2 milions d'euros.

L'equip municipal d'Ada Colau calcula que la nova concepció de la travessera de Dalt ha reduït la intensitat mitjana de trànsit en aquesta via al voltant d'un 30%, des dels 30.752 vehicles al dia del 2004 fins als actuals 21.376, en dia laborable i al tram central. 

SET TRAMS 

Sanz ha subratllat que la prioritat sempre ha sigut la de conciliar "la pacificació de la zona amb la millora de la mobilitat", sense perdre de vista la necessitat de millorar la connexió entre els barris a banda i banda de la ronda, una de les grans artèries del trànsit barceloní. "A Gràcia treballem amb la idea de cosir costures", ha exposat Badia. 

Notícies relacionades

Les obres han suposat la reducció de la calçada, que passa de tres a dos carrils per a transport privat i en manté un per al públic, l'ampliació de les voreres fins als 5,6 metres, i la col·locació de nou mobiliari urbà. També s'instal·la una zona verda per separar els dos sentits de la marxa i es potencien les zones enjardinades. 

Les tasques de remodelació de la travessera de Dalt s'han desenvolupat durant més de 10 anys, desglossats en les actuacions de plaça de Lesseps; tram entre Puig-reig i Homer; Balmes amb Puig-reig; Via Augusta-Mandri, Sardenya-Cartagena; Mandri-Balmes, i Lesseps amb Escorial.