La Patrulla Canina i Star Wars arrasen als aparadors
Els personatges que van triomfar per Nadal es traslladen ara a les pastisseries, que preveuen vendre 470.000 mones a Barcelona

abertran33320653 barcelona 26 de marzo del 2016 monas de pascua e160326165550 /
Van triomfar per Nadal i no han perdut embranzida. N'hi ha prou de veure aquests dies els alegres aparadors de les pastisseries de la capital catalana per comprovar que La Patrulla Canina, Star Wars i el món Frozen tornen a ser dels personatges preferits pels més petits, amb permís, no cal dir-ho, de l'incombustible món del FC Barcelona, de les clàssiques figures de Disney i d'una altra de les icones que ja ha arrasat altres temporades i que segueix en els primers llocs del rànquing, els Minions. Ho corrobora el Gremi de Pastisseria de Barcelona, que espera vendre al voltant de 470.000 mones aquesta Setmana Santa i mantenir així xifres similars a l'any anterior. Els dies forts de venda seran diumenge i dilluns.
Com està passant des de ja fa uns quants anys, coincidint amb l'inici de la crisi, el client mira molt més els preus, i més en un producte que, com a artesanal que és, no és precisament barat. Des del gremi assenyalen que segueix la tendència de comprar cada vegada mones més petites. En la mateixa línia, probablement per abaratir-ne el cost, tres de cada 10 compradors tan sols adquireixen la creació de xocolata, sense pastís.
PREUS ESTABLES
A nivell orientatiu, el Gremi de Pastisseria de Barcelona considera que una mona per a una família oscil·la entre els 25 i els 75 euros depenent de la mida, la decoració i les peces de xocolata que incorpori, uns preus que, asseguren, es mantenen estables. En la pràctica, les més venudes, com a mitjana, no superen els 40 euros. Fins i tot amb tot, tampoc falten els establiments amb solera que mantenen la venda de grans muntatges que superen sobradament els 100 euros.
A més, apunten des del sector, l'interès per la mona tradicional (de brioix i que conté tants ous durs com anys té el fillol a qui se li regala el pastís) va en auge, en part perquè es tracta d'un producte molt més econòmic.
Davant la ferotge competència, els pastissers tornen a reivindicar la qualitat de les mones artesanes, elaborades 100% amb cacau, sense colorants artificials ni conservants, enfront de les que es venen a les grans superfícies, sobre les quals han alertat que algunes únicament contenen un 30% del seu pes en cacau. El gremi, així mateix, ha indicat que els pastissers estan reduint la quantitat de sucre en el pastís on es col·loquen les figures de xocolata per respondre a la demanda dels consumidors.
Notícies relacionadesUn any més, i ja serà el setè, la nota solidària d'aquesta dolça tradició a Barcelona la torna a posar la pastisseria La Palma (del barri del Clot), que ha elaborat una descomunal mona que recrea la ciutat dels Minions en favor del Banc dels Aliments, una iniciativa solidària en què també participen l'Eix Comercial del Clot. Es tracta d'una peça de més de 30 quilos de xocolata i 50 hores de feina que es repartirà el dia 3 d'abril a la plaça de Font i Sagué, al costat de la botiga, on se celebrarà una jornada festiva. Tots aquells que aportin aliments, preferiblement arròs, pasta i llegums, podran tastar-la.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Localitzat amb un dron Mor un jove de 23 anys ofegat a la platja de la Barceloneta
- Successos L’home assassinat a Consell de Cent era un fugitiu de la màfia balcànica acusat d’assassinat
- Tramitació La nova ordenança de civisme supera el primer tràmit
- Investigació a Equipo Económico El jutge reconstrueix com Montoro va manipular des d’Hisenda dos impostos per a firmes gasístiques: «Com sempre, la via directa és pagar»
- Sector elèctric Iberdrola reforça la seva liquiditat amb una línia de crèdit de 2.500 milions