MOBILITAT A LA CAPITAL CATALANA
Els estudis avalen la connexió del tramvia per la Diagonal
L'informe tècnic encarregat per l'ajuntament estableix que les obres costarien 175 milions d'euros

/
L'estudi tècnic que l'Ajuntament de Barcelona va encarregar al setembre per analitzar les diferents opcions de connexió entre les dues xarxes metropolitanes de tramvia -Trambaix i Trambesòs- ha donat la raó a l'opció predilecta de l'actual equip de Govern: la connexió per superfície entre Francesc Macià i la plaça de les Glòries.
D'acord amb l'informe que han donat a conèixer la tinenta d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, i la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, el projecte en superfície “tindria uns impactes socials, econòmics i ambientals globalment positius” que compensarien i justificarien àmpliament el seu cost, que el mateix document calcula en 175 milions d'euros.
L'estudi, que va portar a terme un equip de més de 50 professionals, va començar analitzant nou alternatives que ràpidament van quedar reduïdes a quatre, les més realistes: la connexió per superfície, la connexió subterrània, el traçat per l'Eixample (Urgell-Provença-Diagonal) i el autobús elèctric d'alta capacitat.
Les quatre opcions van ser analitzades d'acord amb criteris com el cost, la demanda, l'impacte sobre el trànsit i la repercussió ambiental, entre altres, que, combinats, afavoreixen l'alternativa de la connexió per superfície. “Els resultats dels estudis tècnics són clars: ens diuen que és necessari fer-ho, com s'ha de fer i on s'ha de fer”, ha exposat Sanz.
222.000 VIATGERS DIARIS
L'estudi desestima l'opció del túnel subterrani per “l'elevat cost de la inversió inicial” (475 milions d'euros, molt superior al de les obres en superfície), aparca la possibilitat d'una connexió amb autobús per la seva “capacitat limitada de captació de passatgers”, i rebutja el traçat per l'Eixample perquè, comparat amb la connexió per la Diagonal, seria més costós i generaria menys demanda i més problemes de coexistència amb vianants i ciclistes.
Notícies relacionadesL'informe estableix que la connexió per superfície seria utilitzada per 222.000 viatgers diaris, i que reduiria en 12.500 els vehicles en circulació al dia; que implicaria un estalvi de temps de 2,5 minuts per usuari i dia i afavoriria una reducció de la congestió del trànsit del 0,4% en tota la ciutat. Informe en mà, l'ajuntament va anunciar que ara comença un procés de diàleg amb les altres forces polítiques i de divulgació d'aquestes conclusions per “sumar el màxim consens” possible al projecte.
“L'ajuntament considera imprescindible captar més viatges en transport públic, i en aquest sentit el tramvia és una peça estratègica. Guanyar viatgers en superfície és el que ens farà, en general, guanyar més viatgers”, ha destacat Vidal.
- "Tiren per terra tot el nostre esforç"
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- CONGRÉS Els socis salven Sánchez de comparèixer
- Esperanza Santos, coordinadora de Metges sense Fronteres a Gaza: "Als nens malnodrits els costa somriure"
- Minneapolis Dos nens morts i 17 ferits en un tiroteig en una escola dels EUA
- Procés d’adhesió a la UE Alemanya, França i Polònia donen suport a Moldàvia davant Rússia
- Amenaces de Washington Dinamarca denuncia operacions encobertes dels EUA a Groenlàndia
- Estratègia de defensa El Govern alemany aprova la mili voluntària i s’obre a fer-la obligatòria