cine. FESTIVALS DE SANTS I MOLINS DE REI

Una setmana de terror

Són dues cites cinematogràfiques amb la fantasia i la por. La de Sants, amb concurs de curts i un tip de gore. La de Molins, amb les fòbies com a protagonistes.

SEQÜÈNCIES.A dalt, fotograma d’’Anabelle’, film de terror de John R. Leonetti que es veurà en la marató   de les Cotxeres de Sants    de dissabte. Al costat d’aquestes línies, fragment del cartell del Festival de   cine de terror de Molins, realitzat per Maite Pascual inspirant-se en les fòbies, el tema d’aquesta edició. I a sota, fotograma de ’Repulsión’, pel·lícula de Roman Polanski que compleix 50 anys i que es projectarà avui al Teatre la Peni de Molins.

SEQÜÈNCIES.A dalt, fotograma d’’Anabelle’, film de terror de John R. Leonetti que es veurà en la marató de les Cotxeres de Sants de dissabte. Al costat d’aquestes línies, fragment del cartell del Festival de cine de terror de Molins, realitzat per Maite Pascual inspirant-se en les fòbies, el tema d’aquesta edició. I a sota, fotograma de ’Repulsión’, pel·lícula de Roman Polanski que compleix 50 anys i que es projectarà avui al Teatre la Peni de Molins.

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCELONA

Potser és casualitat. O potser perquè el novembre comença amb morts i difunts. El cas és que aquesta setmana coincideixen dues cites cinematogràfiques de por. Una és la Marató de Cine Fantàstic i de Terror de Sants, que va començar ahir però que arribarà a la seva màxima esplendor dissabte amb un tip d'acció i gore. L'altra obre avui. És el Festival de Cine de Terror de Molins de Rei, que s'acaba també dissabte amb 12 hores d'horror a la gran pantalla.

Amb més d'un quart de segle a les espatlles, la tradicional Marató ha tornat un any més a les Cotxeres de Sants, on celebra la seva 27a edició amb cinc sessions en què es projectaran més de 80 curtmetratges de títols tan suggerents com Anotherkind of zombis, Escoria, La nit de l'oceà i Hospital cromático. Tota una promesa de descontrol i fetge que culminaran dissabte amb La nit més llarga, una marató de pel·lícules diverses, des de Mad Max: furia en la carretera fins a Anabelle, Zombis nazis 2 i dos homenatges a Wes Craven i Christopher Lee (de 19.00 a 6.00 hores. 12 euros).

FÒBIES / El festival de Molins de Rei és encara més veterà. Avui obre la seva 34a edició, que està dedicada a les fòbies i que inclou 15 pel·lícules en la seva secció oficial (de les 500 rebudes), un concurs d'una dotzena de curts (de 600 rebuts), un col·loqui, la presentació d'un llibre, una trobada per a professionals i, com a plat fort, la marató de 12 hores de terror i gore de dissabte (Teatre de la Peni. Plaça de Mercè Rodoreda, s/n. A partir de les 19.30 hores. Entrada anticipada: 25 euros).

Notícies relacionades

En la programació d'aquest festival destaquen les activitats que giren al voltant de les fòbies, leitmotiv d'aquesta edició. Com l'homenatge a la pel·lícula de Roman Polanski Repulsión, que compleix 50 anys i que es veurà avui (19.05 h. 4 euros). Una altra projecció vinculada a les fòbies és la de Los ojos sin rostro (demà).

Marató de cine de Sants: www.cotxeres.org/marato/marato.htm. Festival de cine de Molins: www.molinsfilmfestival.com.

Temes:

Cine