CONFLICTIVA ESTRENA D'UNA INICIATIVA EN UN ANTIC COMPLEX FABRIL

Agredolç Palo Alto Market

L'èxit de públic del nou mercat del Poblenou ocasiona una inspecció de la Guàrdia Urbana, que descobreix que la iniciativa no té permís

El recinte avui no podrà obrir

Música en directe 8 Artistes amenitzen la jornada davant desenes de visitants, ahir al matí.

Música en directe 8 Artistes amenitzen la jornada davant desenes de visitants, ahir al matí. / ALBERT BERTRAN

3
Es llegeix en minuts
ROSA MARI SANZ / BARCELONA

El mercat de l'antic recinte fabril de Palo Alto del Poblenou va morir ahir d'èxit i avui ja no obrirà les portes. ¿El motiu? Les expectatives dels organitzadors de rebre 3.000 visitants en tot el dia (i 3.000 més avui) gairebé s'havien superat al cap de dues hores d'haver inaugurat, i cap al final de la cita, quan més de 12.000 persones ja havien trepitjat el recinte, una inspecció de la Guàrdia Urbana, que hi va anar alertada pels veïns davant la multitud de gent que s'acumulava a l'entrada, va resoldre que la iniciativa no complia les mesures de seguretat. Per acabar-ho d'adobar, la policia municipal va comprovar que els organitzadors no havien entrat per escrit al districte de Sant Martí la comunicació de l'acte per obtenir el permís. Per tot plegat, el consistori va determinar ahir a la nit que, tot i que avala la iniciativa, es tracta de tornar a començar i fer-ho bé. El primer cap de setmana de gener, si se solucionen els requisits de seguretat, Palo Alto Market tornarà a obrir i llavors ja serà per quedar-se. Consti en acta, insistia ahir l'organització, que en cap moment hi va haver perill.

Desbordats. Així reconeixia que estaven només tres hores després de la inauguració Paula Mariscal, una de les promotores. Perquè, oferta comercial a banda, un dels reclams innegables és el seu emplaçament: un bonic oasi urbà sota una xemeneia industrial plena de buguenvíl·lies i carrers selvàtics. Per això, aquest doble atractiu va fer que amb mitja ciutat buida pel pont la gent es bolqués en una oferta amb botigues amb moda retro i vintage (roba i complements), productes artesanals, música, mobles contemporanis... i un atractiu espai sembrat de food trucks (camionetes de menjar) que des que va obrir va estar molt concorregut. En total, uns 150 expositors, dels quals més de la meitat seran fixos quan se celebri el primer cap de setmana de cada mes.

Ambient familiar

Com tantíssims dels primers visitants, Cristina Molina hi va anar en família, amb la seva parella i els seus dos fills, per conèixer un recinte que té a prop de casa. «Teníem moltes ganes d'entrar-hi. Hauria de ser més accessible per als ciutadans, perquè és veritat que hi ha un bar, La Cantina, però només obre de dilluns a divendres», confessava. L'allau de menors també va venir propiciat perquè Palo Alto Market ha pensat en ells. O, més ben dit, en els pares. Hi havia cua per apuntar els nens als tallers, propostes d'una hora de durada que permetien als grans, com va reconèixer Elma Obratov, veïna de Sant Adrià després d'inscriure-hi el seu fill, tenir aquesta estona per buscar sense entrebancs infantils algun regal de cara a les festes.

«Mira, aquesta sí que me la compraria jo», va etzibar un senyor al passar, sense arribar a desaccelerar ni intenció de fer-ho, davant d'un lloc amb vistoses camises hawaianes. La idea primordial del públic més matiner era veure el recinte. «Tots venim a fer el mateix, a xafardejar», sentenciava Enric García, veí de la Sagrada Família. També hi van anar amb aquesta intenció la parella formada per Àngel Jiménez i Maria Àngels Continente, que viuen en un pis amb vistes a aquesta antiga fàbrica reconvertida en Palo Alto per l'estudi Mariscal, conjuntament amb altres tallers i estudis de disseny i arquitectura. «És impressionant des d'aquí baix, no teníem consciència de la meravellosa natura que hi ha», assegurava ell. Aquest veí del Poblenou estava d'acord amb la iniciativa, a la qual augurava un èxit de públic que considera que beneficiarà la zona. De moment, a l'hora del vermut els bars pròxims van començar ahir a treure partit de la gran afluència, i no ho van deixar de fer fins que va tancar.

Notícies relacionades

Solidaritat

Luis Miguel Molina i José Luis García estaven al marge de tot aquest enrenou. El primer confeccionava un llum amb cordons descatalogats de sabates Camper. El segon escrivia en una paret els preus segons la mida (des de 150 euros). Estaven en una de les tres naus de Palo Alto, on el dissenyador Curro Claret aprofita el mercat per presentar en primícia una col·lecció per a l'empresa Metalarte que té al darrere la feina de persones sense sostre a les quals aquesta tasca els treu entrebancs en el camí. Persones com José Luis García, usuari de l'oenagé barcelonina Arrels Fundació, i Luis Miguel Molina, de la San Martín de Porres, de Madrid. Que van estar alienes a l'animació que durant tota la jornada hi va haver a dins i a fora del recinte, perquè tenien feina. Avui tenen festa de manera inesperada.