la polèmica sobre els nous serveis

Entre la innovació i l'impost

1
Es llegeix en minuts
CARMEN JANÉ

Els nous negocis sorgits sobre el món del transport urbà i interurbà han provocat diferents reaccions entre els taxistes i els usuaris, però també entre les administracions, que han recolzat majoritàriament les innovacions però que han reclamat el compliment del pagament d'impostos i els normatives associades a qualsevol nova activitat.

La ministra de Foment, Ana Pastor, va afirmar ahir que qualsevol persona o empresa que vulgui entrar a formar part del sector del transport s'ha de «cenyir a les regles del joc que hi ha en aquest país», que és la llei d'ordenació dels transports terrestres, que regula l'activitat.

Des de la UE, ahir hi va haver silenci perquè es tractava d'una protesta local, però al juny, quan van ser taxistes de tot Europa els que es van llançar al carrer, la comissària d'Innovació Digital i vicepresidenta, Neelie Kroes, va mostrar el seu suport als nous serveis, tot i que va admetre que havien de complir: «Pagar els impostos i seguir les regles».

Notícies relacionades

Els nous negocis es queixen de «l'estretor del marc regulatori». Una aplicació com Cabify, que ofereix serveis de xòfers privats amb temps lliure i vehicles autoritzats per al transport de viatgers, afirma que està registrada com a «agència de viatges» per falta d'una cosa millor. «Va ser l'Administració qui ens va indicar que ens registréssim així, quan som una companyia d'internet», explica Juan Ignacio García-Braschi, responsable per a Espanya.

Uber sosté que no hi ha un epígraf que les englobi i demana una altra normativa mentre segueix sense registrar el negoci a Espanya. I afirma que la vaga els fa publicitat.