Destí de la inversió pública
Rajoy accepta que una comissió avaluï les inversions que reclama Barcelona
Trias subratlla a la Moncloa que la recuperació econòmica passa per no parar els motors d'Espanya

Xavier Trias i Antonio Balmón després de la trobada amb Rajoy. /
L'alcalde Xavier Trias i el vicepresident de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB),Antonio Balmón, han entrat ala Moncloa amb el propòsit que MarianoRajoy reconsideri la tisorada en inversions prevista per a aquest any i han sortit de la reunió amb el president del Govern amb el compromís que una comissió estudiarà el cas. Responsables dels ministeris de Foment i Hisenda estudiaran les reivindicacions de Trias i Balmón, segons ha explicat l'alcalde de Barcelona després de la reunió. A la comissió i a l'altre costat de la taula hi ha els dirigents de l'AMB i, per cortesia, la Generalitat.
El dia, amb la prima de risc en cotes trepitjades per primera vegada, no semblava el propici per demanar que s'obrís l'aixeta de les inversions, però Trias ha aprofitat la circumstància com si fos vent a les veles. "No venim tant a demanar com a convèncer que invertir a l'àrea metropolitana és una bona cosa per a l'Estat i per generar riquesa. No suposa més despesa, sinó que és despesa productiva. Si creem riquesa, l'Estat ingressa diners i ens anirà a tots millor", ha dit l'alcalde. De fet, la reunió havia estat sol·licitada precisament per recordar al Govern central que l'àrea metropolitana deBarcelona és el principal pol industrial exportador d'Espanya, en què un error en les inversions previstes pot ser perjudicial per al conjunt d'Espanya.
Com a targeta de presentació, Trias i Balmón, aquest últim a més alcalde de Cornellà, han pogut presumir davant de Rajoy que el dèficit previst de les seves ciutats respectives serà zero aquest any.
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Serveis Socials Barcelona denuncia i aparta una treballadora que desviava prestacions socials
- Conferència de Presidents Ayuso compleix la seva amenaça i abandona la sala quan Pradales i Illa parlen en eusquera i català
- Ser Ter Stegen i no jugar
- Homenatge a Casa Leopoldo
- Alimentació Com menjar dònuts sense engreixar: el sorprenent consell d’un expert en nutrició
- EEUU Trump diu que a Musk “ha perdut el cap” i que no té intenció de parlar amb ell
- Tennis Roland Garros: Alcaraz imposa la seva grandesa per fondre Musetti i jugar a París la seva cinquena final de Grand Slam
- Futbol Ni Lamine, ni Mbappé, ni Vinicius, ni Pedri... Raphinha, escollit el millor jugador de la Lliga 24-25
- Lideratge Catalunya aixeca la veu femenina: Forbes elegeix les seves 100 dones més influents del 2025