convocatòria per a MITJANS DE NOVEMBRE

El taxi es mou per buscar una sortida unitària a la crisi

L'IMT assegura que tindrà en compte el resultat i que no farà res «sense consens»

Els xòfers de BCN podran decidir si el sector necessita ajustar l'oferta i la demanda

1
Es llegeix en minuts
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA

Quan els representants d'un col·lectiu no aconsegueixen llimar les asprors per arribar a prendre una decisió que els beneficiï a tots, el millor és deixar que els implicats directes prenguin la paraula i es mullin per modelar el seu propi futur. En el sector del taxi, amb una facturació que ha baixat entre el 15% i el 30% els últims dos anys, és urgent adoptar mesures al marge de l'etern conflicte d'interessos entre les diferents organitzacions que parlen en nom del sector de manera desigual. Ara, a través d'una consulta que se celebrarà els dies 12 i 13 de novembre, seran els xòfers propietaris d'una llicència els que decidiran quins aspectes del seu treball han de canviar per remuntar el vol.

L'usuari del taxi es podria preguntar, amb raó, com el pot beneficiar un assumpte tan intern de la professió. L'objectiu últim de la consulta és treure cotxes del carrer en un moment en què hi ha molta menys demanda per al mateix nombre de taxistes. Pot ser que només sigui una millora en l'estat d'ànim de qui condueix vora el taxímetre, però suposa també unificar criteris per primera vegada en força anys. I, el que és més important, podria crear un precedent de cara a futures decisions, com ara la supressió de suplements o la ràpida aprovació de taxis de set places.

Al cap i a la fi, un taxista content és un taxista que dóna millor servei. I qui ho sap, amb una facturació acceptable en mesos futurs pot ser que les tarifes no pugin com ho faran el 2012 (+2,9%).

Notícies relacionades

ADMINISTRACIÓ ATENTA / L'Institut Metropolità del Taxi (IMT) assegurava ahir, a través d'un portaveu, que estarà «molt atent» al resultat de la consulta. «El tema de la regulació horària és una de les mesures que estem contemplant, però ens preocupa que en altres ciutats que ho han aplicat hagin tingut problemes tècnics. Tenim clar que triarem l'opció tècnicament més viable», concretaven les mateixes fonts. L'IMT no només estarà atent a la consulta, organitzada per l'Stac i la Utam, sinó que assegura que no prendrà cap decisió «sense abans consensuar-la amb tot el sector».

Els taxistes podran exercir el dret a vot a FiraTaxi (Fira de Barcelona) i a la T-1 de l'aeroport.