PROCÉS DE TRANSFORMACIÓ AL BARRI DE LA BORDETA
Can Batlló, segon assalt
Els veïns aconsegueixen les claus de la nau promesa que els permetrà ampliar el centre social
El nou ajuntament fa gestos per desencallar la reforma

Nau recuperada 8 Una de les sales recuperada pels veïns a Can Batlló, la setmana passada. /
En poc més de tres mesos, la vella nau ha fet un canvi espectacular.«Mira que fa anys que estic ficat en el moviment veïnal, doncs una implicació així no la recordava»,explica Josep Maria Domingo, president del Centre Social de Sants. Des de l'11 de juny passat, data en què els veïns van entrar a l'abandonat recinte de Can Batlló i van ocupar una nau
-per les bones, després d'un acord d'última hora-, han netejat a consciència el local, han tirat tones d'escombraries, han organitzat desenes de fructíferes comissions i han muntat una nodrida biblioteca en un petit altell de l'enorme nau.«L'objectiu és moure-la a la planta baixa perquè sigui accessible i instal·lar la calefacció, perquè a l'hivern les persones grans que ara es reuneixen a la plaça de Sant Medir puguin venir»,apunta Domingo.
Ahir van mantenir una reunió amb els nous representants del districte i sembla que tot va«pel bon camí».Per poder realitzar aquest trasllat, el centre social
-entitat que coordina la gestió assembleària de l'espai- necessita que l'ajuntament, propietari de la nau després de la cessió per part de la propietat, pagui les obres d'adaptació, cosa que té la intenció de fer. Una altra de les prioritats és entrar en totes les dependències de la nau recuperada.
La seva intenció era entrar demà a l'enorme sala de la qual fins ara no han pogut fer ús, on pretenen instal·lar un auditori, tant sí com no. La data no és intranscendent. Demà tenen programada una jornada de portes obertes. Finalment, i com ja va passar la primera vegada, podrà ser per les bones. Ahir el regidor els va entregar les anhelades claus.
Notícies relacionadesI els projectes veïnals no són els únics que avancen a Can Bat-
lló. Sembla que la mil vegades endarrerida reforma urbanística que ha de convertir el recinte fabril en una gran zona d'equipaments també progressa.«En només tres mesos ja hem pres decisions fermes»,explica Jordi Martí, regidor del districte. Es refereix a l'aprovació del canvi en el sistema per gestionar les últimes indemnitzacions, que passarà a estar liderat per l'ajuntament en lloc de per la propietat, que no tenia massa interès en l'assumpte.
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Serveis Socials Barcelona denuncia i aparta una treballadora que desviava prestacions socials
- Conferència de Presidents Ayuso compleix la seva amenaça i abandona la sala quan Pradales i Illa parlen en eusquera i català
- Ser Ter Stegen i no jugar
- Homenatge a Casa Leopoldo
- Alimentació Com menjar dònuts sense engreixar: el sorprenent consell d’un expert en nutrició
- EEUU Trump diu que a Musk “ha perdut el cap” i que no té intenció de parlar amb ell
- Barcelona Un prostíbul en un bloc de pisos: "Els clients s'equivoquen de timbre i ens desperten"
- Tennis Roland Garros: Alcaraz imposa la seva grandesa per fondre Musetti i jugar a París la seva cinquena final de Grand Slam
- Futbol Ni Lamine, ni Mbappé, ni Vinicius, ni Pedri... Raphinha, escollit el millor jugador de la Lliga 24-25