crítiques a la lentitud en les llicències
Els bars reivindiquen l'autoregulació per consensuar les terrasses
L'ajuntament replica que cada districte requereix unes normes diferents
Un dels molts grups amb garrafes i ampolles a Pere IV, dissabte passat. /
La disparitat de criteris en la regulació de les terrasses de bars i restaurants a cada districte de Barcelona, i la lentitud en la tramitació de noves llicències segueixen generant queixes del sector. El debat obert els passats dies 6 i 11 de març per EL PERIÓDICO, al recollir les reivindicacions dels empresaris per aquest motiu i la xifra de locals (567) que esperen la tramitació d'una terrassa, va fer un altre pas ahir amb la nova petició de la patronal des de la plataforma CONCAT, que reclama la creació d'una taula tècnica de representants municipals però també amb la seva associació per consensuar els criteris per a la concessió de permisos.
En un comunicat, l'entitat (que agrupa Fecalon i Fadiscat) es queixa de «l'exasperant lentitud» de l'ajuntament per concedir noves llicències, a pesar de la urgència que tenen molts locals per aconseguir-la i no perdre la clientela que vol fumar.
També, com va avançar aquest diari, insisteixen en la gran diferència d'exigències que s'imposen en uns i altres districtes i reclamen un «consens» que permeti «no legislar d'esquena a la ciutadania». Segons el seu parer, aquesta autoregulació també permetria un compliment més elevat de les normes.
La regidora Assumpta Escarp va replicar ahir que no es pot regular igual tot el territori i va reiterar que hi ha una norma general per a establiments de pública concurrència, però que els districtes estan autoritzats a adaptar-la a les seves «peculiaritats, si es considera necessari, mitjançant plans propis d'usos».
18% MÉS DE DEMANDA / En relació amb l'increment d'espais coberts a l'exterior, que s'ha disparat un 18% a causa de la llei antitabac, el districte que encapçala les peticions és l'Eixample, amb 152 en tràmit, una xifra que és conseqüent amb les 1.117 que ostentava a finals de febrer i que el converteixen en la zona més poblada de taules i cadires.
Notícies relacionadesEn canvi, a Gràcia s'ha produït una allau de demandes (124), que, si prosperessin totes, es doblaria l'actual volum. El tercer districte amb més sol·licituds és el de les Corts, amb 83. En canvi, a Horta-Guinardó solament n'hi ha quatre en tràmit. Abans de l'allau de peticions de llicències hi havia poc més de 3.000 terrasses.
La patronal considera que el seu pes econòmic és important i que mereixen unes certes facilitats en temps de crisi.
- Amb la calor, arriben els mosquits: el remei que s’ha posat de moda per fer-los fora a la nit
- Cures bàsiques Renda 2025-2026: en quines comunitats pots deduir despeses veterinàries i com estalviar fins a 100 euros en la declaració
- Els consells de Maria José Valiente, psicòloga i col·laboradorada de SanaMent Maria José Valiente: "A les segones oportunitats hi arriba més una persona que ha viscut, que ha caigut i que s'ha tornat a aixecar"
- AVUI A LES 21.00 La final de la Copa del Rei
- CONEGUTS I SALUDATS Una llum al camí
