AVANÇ DE LA CONSTRUCCIÓ DEL TÚNEL

El Clot recupera els primers carrers tallats per l'AVE

Adif reobre a la circulació dos carrils a Espronceda

Tram del carrer d’Espronceda amb els dos carrils oberts després d’acabar el túnel de l’AVE, ahir.

Tram del carrer d’Espronceda amb els dos carrils oberts després d’acabar el túnel de l’AVE, ahir. / joan puig

1
Es llegeix en minuts
R. C.
BARCELONA

Les obres del túnel de l’AVE a l’Eixample i a la seva connexió amb la gran esplanada en la qual s’aixecarà l’estació de la Sagrera avancen a bon ritme. Tant que fins i tot sense haver-se iniciat encara l’excavació amb la tuneladora que passarà per Mallorca, Diagonal i Provença en el seu recorregut cap a Sants, s’han reobert ja dos carrers tallats des de l’estiu del 2008 al Clot. Es tracta d’Espronceda i del mateix carrer del Clot. El gestor d’infraestructures Adif ha habilitat dos carrils al primer i un al segon.

Aquest alleugeriment en una zona especialment castigada amb treballs a la superfície per ser el punt on es troba el pou d’atac del talp mecànic i també el primer tram del túnel construït a cel obert, s’ha produït una vegada acabada la construcció de les pantalles i la llosa que tanca la galeria de l’alta velocitat.

POU DE TRINXANT / El carrer de Mallorca segueix tallat entre Espronceda i la Meridiana, si bé en algun tram també s’està finalitzant ja la pavimentació de la superfície. A la cruïlla amb Trinxant s’hi ha excavat el primer pou de servei de la tuneladora, una instal·lació que per ara solament té les pantalles circulars de formigó que delimiten el perímetre del gran forat.

Notícies relacionades

A l’edifici protegit de la Torre del Fang, a tocar d’Espronceda, estan molt avançats els treballs que han permès obrir sota els seus medievals fonaments el tram inicial del túnel. La històrica masia ha estat apuntalada amb un sofisticat sistema de recolzaments que ha evitat el desmuntatge previst en el projecte inicial.

Al seu costat hi ha la boca del túnel, al costat de la qual s’estan acabant de muntar el capçal i el llarg cos de 100 metres de la tuneladora que pròximament començarà el seu delicat treball subterrani en direcció cap a la Sagrada Família i Sants. Al nord, cap a Sant Andreu, ha acabat el desviament de les vies d’ample convencional que permetran estendre les de l’AVE.