PLA D'APARCAMENTS A L'EXTRARADI DEL MUNICIPI

Sitges expulsa els cotxes del centre i aposta per bicis i bus

L'ajuntament reserva el casc antic per als vianants i envia els vehicles a la perifèria

Un nou pàrquing de 600 places alleujarà els problemes d'estacionament

2
Es llegeix en minuts
AITANA FUERTES JÁVEGA
SITGES

Apartir d’ara, el que vulgui aparcar a Sitges haurà de caminar. Des de fa alguns mesos l’ajuntament ha impulsat un pla de conversió del casc urbà en zona de vianants que expulsa els cotxes del centre i els envia a la perifèria. L’objectiu és promoure un nou concepte de mobilitat en el qual es doni prioritat al vianant davant el vehicle.

Des de l’any 2003, l’Administració local ha anat encaminant les seves actuacions cap a aquest objectiu, i durant l’últim any ja s’han convertit en zona de vianants algunes de les àrees més emblemàtiques de la localitat. A finals d’agost es preveu eliminar el pas dels cotxes pel passeig de la Ribera en el tram que arriba fins a l’avinguda Sofia, per on només podran circular els cotxes autoritzats. En total, desapareixeran unes 100 places de zona blava que segurament es traslladaran a la zona del passeig marítim més allunyada del casc urbà.

Notícies relacionades

600 PLACES MÉS / L’aparcament es converteix en un problema. El parc mòbil de Sitges no para d’augmentar. Aquest any s’hi han comptabilitzat 16.481 vehicles entre cotxes, motos i camions. Per resoldre el dèficit, l’ajuntament preveu construir un pàrquing subterrani de dues plantes a la Plana Est. La nova instal·lació comptarà amb 600 places i albergarà una nova central d’autobusos. El projecte depèn de la iniciativa privada, ja que el consistori oferirà sòl públic a les empreses que estiguin disposades a invertir al voltant de 10 milions d’euros per una concessió de 40 anys. El nou aparcament se sumaria als 15, entre gratuïts i de pagament, que ja té Sitges, i que alberguen un total de 2.665 places, més les 715 de zona blava. Però l’oferta segueix sent insuficient. Segons el regidor de Mobilitat, Marc Quero, «seria necessari un altre gran aparcament subterrani a la zona d’Aiguadolç», però no hi ha cap projecte en perspectiva. També es parlava de la construcció d’un pàrquing subterrani al costat de l’estació de Renfe, però, segons Quero, «el projecte queda aparcat perquè depèn de l’estudi del soterrament de la via».

El nou model aposta pel transport públic i la bicicleta dintre del casc urbà. S’està construint un nou carril bici al llarg del passeig Vilanova, i Sitges compta amb tres autobusos urbans. En paraules de Quero, fa uns anys era «impensable la idea d’un autobús per al poble, però vam apostar per posar-lo malgrat la naturalesa deficitària del transport públic». La línia d’autobusos cobreix el 50% del seu cost, i el dèficit anual és d’uns 400.000 euros.