PROBLEMES AMB UNA LÍNIA DE TRANSPORT PÚBLIC
TMB estudia acostar més el Bus Turístic al parc Güell
L'empresa intenta descongestionar la línia 24, desbordada pels visitants
Usuaris i xòfers de l'autobús públic es queixen d'excés de passatgers i robatoris

Un grup de turistes baixen d’un autobús de la línia 24 al costat del parc Güell dissabte passat. /
Els problemes de poca freqüència de pas i excés de passatgers de la línia d’autobús 24, que té parada davant del parc Güell, sembla no tenir una solució fàcil. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), l’empresa pública que gestiona el servei de metro i bus, estudia un remei per evitar que la línia segueixi desbordada pels nombrosos grups de turistes que van en bus a l’obra de Gaudí. La companyia estudia ara que el Bus Turístic arribi més a prop del recinte per evitar que els visitants hi vagin de forma massiva en transport públic terrestre.
Els usuaris habituals de la línia 24 tenen temps d’espera més llargs que els de la resta d’autobusos i a vegades han de suportar que alguna unitat no admeti passatgers perquè està plena. El problema, segons TMB, passa perquè al final del recorregut, al Carmel, l’autobús ha de fer un gir complicat en retrocés que crea un coll d’ampolla i no permet que se n’augmenti la freqüència.
PROTESTA VEÏNAL / Per resoldre el problema, fa pocs mesos la companyia va proposar retallar la línia 24 fins al parc Güell i crear-ne una de nova amb autobusos més petits que completessin el servei fins al Carmel, una opció que va ser rebutjada enèrgicament pels veïns, que van interpretar que els canvis beneficiarien els turistes i perjudicarien els viatgers del barri obrer.
A causa de la forta oposició veïnal, ara TMB estudia diverses alternatives per acostar els autobusos turístics a les entrades del recinte. Els usuaris del Bus Turístic han de pujar des de la parada de la travessera de Dalt diversos carrers amb un pendent pronunciat per accedir al parc, però els que arriben en el 24 baixen a la porta del recinte. TMB creu que si el Bus Turístic arribés més a prop, menys visitants utilitzarien el públic. Però l’alt cost del Bus Turístic (21 euros) continuarà assegurant una alta afluència en els autobusos públics.
NO HI HAURÀ MÉS UNITATS / Els xòfers de la línia 24 asseguren que els sindicats han exigit l’augment d’unitats (18 fins ara), però TMB es nega a aplicar aquesta mesura perquè considera que no resoldria el coll d’ampolla al final de la línia.
Els passatgers també manifesten les seves queixes als conductors de forma constant pel retard dels autobusos i la lentitud amb què carreguen i descarreguen passatgers, producte de les aglomeracions.
Notícies relacionadesEls atapeïts autobusos 24 també han facilitat la proliferació dels carteristes (ara disfressats de turistes). Els conductors asseguren que els coneixen de sobres, però diuen que se senten impotents per evitar els furts. «A vegades els detenen alguns policies sense uniforme, però al cap de pocs dies tornen», va declarar un xòfer de la línia.
Per alleujar el conflicte, aquest any TMB no ha reduït la freqüència de la línia 24 durant l’estiu.
- Nova jubilació anticipada: quins treballadors podran retirar-se abans i quan entren en vigor els canvis
- Mobilització d'emergències Tallada la Ronda Litoral de Barcelona per un home pujat nu a un senyal
- ACCELERANT PER AL GAMPER El Barça presumeix del nou Camp Nou, "la vuitena meravella del món"
- Cita al fòrum Collboni elogia el Cruïlla com "el festival més amable" en el 15è aniversari
- EL DESIG DE L’ESTRELLA Renovació sense foto: faltava l’àvia Fátima
- fórmula 1 L’alonsomania desborda Barcelona
- Mobilitat sostenible Una quinzena de grans ciutats encara no multen els vehicles vetats
- Un registre ‘online’ permetrà a les ciutats multar a les ZBE
- CONTEXT Ja no hi ha excuses
- Prèvia de la cita a Barcelona Govern i autonomies topen abans de la Conferència de Presidents