MÉS OFERTA DE PÀRQUING A L'AEROPORT BARCELONÍ
Una empresa privada competeix amb l'aparcament del Prat
La nova companyia trasllada gratis els clients fins a la porta de la terminal

Una de les quatre furgonetes d’Aparca i Vola, davant de la terminal de l’aeroport del Prat, dimecres. /
Aparcar a l'aeroport del Prat no sempre és fàcil. Moltes vegades s'han de fer voltes i voltes amb el cotxe fins a trobar una plaça lliure que sempre apareix al lloc més allunyat possible. I quan es troba l'anhelat forat s'han de carregar un bon tros totes les maletes, plogui o faci sol. Aprofitant aquest punt feble de les instal.lacions aèries barcelonines, una empresa privada, Aparca i Vola, ofereix des de fa una setmana places de pàrquing alternatiu més barates que les d'AENA i amb transport gratuït fins a les terminals.
La base d'operacions d'Aparca i Vola és a la carretera de Ca l'Alaio --paral.lela a l'autovia de Castelldefels (C-31)-- a només cinc minuts en cotxe de l'aeroport. La companyia, amb una plantilla de 13 persones, disposa de 600 places d'estacionament (pràcticament totes cobertes) en un edifici de tres plantes i 12.000 metres quadrats.
El funcionament del pàrquing alternatiu és simple. El client arriba a la seu d'Aparca i Vola --millor si ha fet reserva prèvia--, aparca el seu vehicle i informa de l'hora i el número del seu vol de tornada. Treu les maletes, que són carregades en una de les quatre furgonetes de la companyia, i puja al vehicle que el transportarà gratis fins a l'aeroport. I en cinc minuts és davant el taulell de facturació.
Amb aquest sistema "personalitzat" el viatger "guanya temps i comoditat", assegura Juan Carlos Gómez, portaveu d'Aparca i Vola. I també estalvia perquè aparcar un dia sencer costa 9,95 euros enfront dels gairebé 18 euros del pàrquing d'AENA. "L'estalvi és del 45%, que pot ser més perquè les empreses poden demanar una factura i desgravar-se'n l'IVA", afegeix Gómez. A més, el pàrquing està vigilat les 24 hores.
RETORN PACTAT
Notícies relacionadesL'operació tornada és igualment còmoda i ràpida. Encara que Aparca i Vola ja té previst el servei, no va a buscar el client fins que aquest els avisa per si té algun problema amb la recollida de l'equipatge o vol aprofitar per prendre alguna cosa a la cafeteria de l'aeroport. A l'hora convinguda (sigui quina sigui), el vehicle de l'empresa hi va i en cinc minuts el client ja es troba un altra vegada al volant del seu cotxe.
El portaveu d'Aparca i Vola creu que la seva instal.lació pot ser una solució per a famílies que viatgen amb nens, per a passatgers metropolitans (o de la resta de Catalunya) i per a viatgers que utilitzen el transport públic o el taxi per arribar a l'aeroport. "La nostra vocació no és competir amb AENA sinó oferir un servei complementari dirigit als que no són usuaris habituals del pàrquing de l'aeroport", afirma Gómez. Experiències similars funcionen amb èxit en altres aeroports, com el de Màlaga, encara que el cas d'Aparca i Vola és pioner en l'ús de places cobertes.
- Estat dels embassaments avui, 5 de maig, a Catalunya: Sau, Foix, Susqueda i la resta de pantans
- Previsió del Meteocat Catalunya activa avisos grocs i taronges davant les fortes pluges previstes per a aquesta setmana
- Torna el mític Tren Granota
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- BCN reobrirà una casa modernista per a concerts de música clàssica
- Entrevista Giuseppe Russolillo, president de l’Acadèmia de Nutrició: «El dejuni intermitent no ha sigut concebut per perdre pes i pot posar en risc la salut»
- TELEVISIÓ I MAS Una espècie en extinció
- Barcelona, protagonista La ciberseguretat creix i busca talent a Catalunya
- Ciclisme Vos obsequia la Vuelta amb un triomf de prestigi a Sant Boi
- TRIOMF A MONTILIVI L’immortal Stuani ressuscita el Girona, que fuig del descens