CELEBRACIÓ POPULAR EN UN ESPAI VERD
BCN celebra avui la reforma del Mirador de l'Alcalde

Alguns visitants, ahir, a la zona pavimentada del reformat Mirador de l’Alcalde. /
Quatre dècades després de la seva inauguració, Barcelona ha recuperat el Mirador de l'Alcalde, un espai verd de la muntanya de Montjuïc que ofereix una espectacular vista sobre el port i que avui, per celebrar la reforma portada a terme els últims mesos, serà l'escenari d'una gran festa popular.
La construcció del mirador, amb un disseny general que és obra de Joaquim Casamor, es va iniciar el 1963 i es va desenvolupar en diverses etapes fins al 1969, quan va ser inaugurat pel llavors alcalde José María Porcioles, que va encarregar a l'autor de la Font Màgica, Carles Buhigas, la font central que ordena i articula els altres components d'aquest parc.
El conjunt de l'espai es complementa amb diversos parterres amb vegetació mediterrània, així com l'original paviment dissenyat per l'artista gironí Joan Josep Tharrats (1918-2001), un dels pioners de l'avantguardisme català de la postguerra, que va concebre el terra del mirador amb un aspecte que enllaça amb la tradició gaudiniana. A la celebració d'aquest matí, precisament, s'hi sumarà el seu fill, Joan Tharrats Ral, que hi anirà amb l'alcalde Jordi Hereu per visitar la reforma.
FERROS I PECES DE MOSAIC
Les principals actuacions que s'han portat a terme durant els últims mesos en la restauració de les 0,42 hectàrees de superfície que ocupen els jardins són especialment visibles en aquest característic i original paviment. Per a l'elaboració d'aquest mosaic, que forma part del catàleg de protecció del patrimoni arquitectònic, Tharrats va fer servir elements variats, com llambordes, totxos, còdols, trossos de vidre d'ampolla, peces de formigó i de ferro (com cadenes, femelles de cargol, cargols o planxes de maquinàries desballestades).
Notícies relacionadesAixí, per commemorar l'ordenació d'aquest espai verd, en què les obres, a més a més de recuperar les zones degradades pel pas dels anys, han permès potenciar les àrees verdes, millorar el sistema de reg, la il.luminació, crear noves zones de jocs infantils i adaptar el recorregut a les persones amb mobilitat reduïda, el municipi ha organitzat una festa popular des de les 11.30 fins a les 14.00 hores.
Durant aquest temps, els barcelonins que s'acostin fins a aquest mirador, al qual es pot accedir en metro (estació del Paral.lel, línies 2 i 3), amb funicular o els busos 50, 55 i 61, podran degustar un esmorzar popular i participar en diverses activitats destinades a tota la família, com un taller de construcció de vaixells de paper i un altre de destinat a la confecció de xapes.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Tramitació La nova ordenança de civisme supera el primer tràmit
- Sector elèctric Iberdrola reforça la seva liquiditat amb una línia de crèdit de 2.500 milions
- Perfumeria i cosmètica Puig factura 2.299 milions el primer semestre, un 7,6% més
- Construcció Habitatge insta les comunitats a pactar un nou pla de 6.660 milions
- Anàlisi i predicció de BBVA Research L’economia catalana alentirà el seu creixement fins a l’1,5% el 2026