LA PATRONA DE BARCELONA
Jaume Sisa serà el pregoner de les festes de la Mercè
Jaume Sisa en les rambles de Barcelona. /
El cantautor Jaume Sisa serà el setembre vinent el pregoner de les festes de la Mercè, en una edició que els responsables de l'Ajuntament de Barcelona preveuen multitudinària ja que la festivitat de la patrona cau aquest any en dimecres, cosa que deixarà sense pont els barcelonins.
La programació de la Mercè 2008 serà més àmplia que en anys anteriors, ja que començarà el divendres 19 de setembre amb el pregó i es prolongarà durant cinc dies fins al dimecres 24, amb un cartell d'activitats de les quals l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, i el delegat de Cultura, Jordi Martí, han ofert un petit avanç.
Martí ha explicat que la presència de Sisa, "l'artista que millor ha cantat a Barcelona" --en les seves paraules--, tindrà doble protagonisme, ja que a més del pregó oferirà una de les seves "nits galàctiques" amb un concert especial a la plaça de Catalunya el 23 de setembre, que servirà a més per celebrar el seu 60è aniversari.
El cartell
Si el pregó va a càrrec de Sisa, nascut a l'entranyable barri del Poble-sec (prop d'on va néixer Joan Manuel Serrat), el cartell anunciador d'aquest any també ha sortit del taller d'un altre il·lustre i sexagenari barceloní, Pere Torrent, més conegut en el món gràfic com a Peret.
Peret, Premio Nacional de Diseño el 1998 i un dels creadors espanyols amb més projecció internacional, ha optat per al seu cartell de la Mercè per una colorista composició en què una "cara collage", sobre un vistós fons groc, invita somrient a participar en la festa.
Espais nous
L'alcalde de Barcelona ha avançat que aquest any la Mercè comptarà amb diversos espais nous per als seus actes, el més destacat, el recuperat castell de Montjuïc, que es convertirà en un gran circ amb escenaris al fossat de l'antic recinte militar, juntament amb el pont llevadís, així com al pati de canons.
A Montjuïc està prevista la presència de la companyia Max et Maurice, dos pallassos i malabaristes que presentaran el seu espectacle Oups, que estaran acompanyats pel grup D.O Santa Coloma i el seu muntatge Passatge insòlit i pels danesos Cikaros&TinCan Company, que presentaran la seva selecció d'acrobàcies, batejades coma a Freaks.
Un altre dels espais recuperats per la ciutat, la fàbrica de Fabra i Coats, al districte de Sant Andreu, servirà per descentralitzar l'activitat festiva, ja que fins a aquestes antigues naus industrials es portaran diversos espectacles de dansa, com el que escenificarà la coreògrafa Sol Picó (Sirena a la planxa) i altres propostes de petit format com el hiphop de Wanted Posse o els muntatges de la companyia de Mar Gómez.
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Investigació pel 29-O "Un puto desastre serà això presi", va escriure Mazón a Feijóo en la dana
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Ruta Un encreuament de camins
- Regal nadalenc La gran sèrie sobre el futbol americà i la vida
- Cata mayor Entre l’ou farcit i el cubanito
- Taules amb un toc brillant Els millors plats festius de BCN
