RECONEIXEMENT AL SECTOR COMERCIAL

BCN premia la creativitat als aparadors de les botigues

Entre els guardonats hi ha Vinçon, Vila Viniteca, Natcha i Papabubble

El concurs s'ha obert per primera vegada a comerços de tota la ciutat

Aparador premiat de la sabateria u-Casas, al carrer de la Portaferrissa (esquerra), i exterior de la pastisseria Natcha, a l’avinguda de Sarrià.

Aparador premiat de la sabateria u-Casas, al carrer de la Portaferrissa (esquerra), i exterior de la pastisseria Natcha, a l’avinguda de Sarrià. / MAITE CRUZ

2
Es llegeix en minuts
PATRICIA CASTÁN
BARCELONA

Atrapen la mirada i moltes vegades, en conseqüència, la butxaca del comprador que es queda abstret davant les seves vitrines. Els aparadors s'han convertit en tota una targeta de presentació comercial i d'imatge de Barcelona, raó suficient perquè Turisme de Barcelona hagi potenciat un premi als millors aparadors, elegits --des d'aquest any-- no solament al centre de la ciutat, si no a qualsevol punt. La creativitat d'Arts&Claus, CA2L, En Línea Barcelona, Gratacós, Nino Álvarez, Papabubble, Pastisseria Natcha, u-Casas, Vila Viniteca i Vinçon es va emportar ahir els guardons a casa.

Un total de 84 establiments van optar als premis, després de presentar-se voluntàriament al concurs o bé ser proposats per membres d'un jurat integrat per especialistes en disseny, arquitectura, comerç i representants de les diverses administracions. Els guanyadors van ser reconeguts tant per l'ús de les escenografies dels aparadors, com per crear atmosferes especials. El regidor Jordi William Carnes va alabar la "capacitat d'innovació" i la tasca "de seducció" de les botigues barcelonines per promoure l'activitat eco- nòmica local.

NOVETAT

Els reconeixements Top 10, instituïts pel Barcelona Shopping Line (un programa de Turisme de Barcelona per promocionar el comerç fora de la ciutat) es basen en la idea que "la imatge --comercial-- de la ciutat es manifesta a través dels aparadors", va explicar el director del programa i responsable de les botigues Santa Eulàlia, Lluís Sans. Per aquest motiu, la participació s'ha ampliat ara a tota la ciutat.

Entre els premiats n'hi va haver que repetien: Vinçon, per les seves vitrines com "metàfores visuals" i Arts&Claus, dedicat a la pintura d'interiors i amb cèlebres aparadors a la seva seu de Muntaner, 177. Però la majoria va debutar a cop d'imaginació, com Papabubble, l'obrador de caramels obert el 2003 que ha convertit el dolç en article "de moda", al marge de calories, i causa furor al carrer Ample.

Notícies relacionades

La tradicional pastisseria Natcha, amb una il.luminació que converteix enjoiesels seus pastissos i 50 anys de recorregut a Sarrià --canviant diàriament set vitrines d'exposició-- va merèixer un altre dels guardons, que va recollir el seu artífex, Isidre Massagué. I entre altres mèrits, el de la cadena de sabateries u-Casas, on han arribat a reduir a un 10% l'espai de venda per donar més canxa a la revolució d'a- paradors com els que llueixen a Portaferrissa, 25, va explicar Oriol Casas, de la tercera generació de la saga sabatera.

El jurat va valorar el "bon gust i la serenitat" de Vila Viniteca (Agullers, 9), la moderna "plasticitat visual" de la botiga d'il.luminació CA2L i la renovació, plena de cromatisme, de la botiga de moda Nino Álvarez, entre altres afalacs.