VISITA DE TRES DIES A BARCELONA
El dalai-lama defensa l'educació en valors humans en un sistema laic
El 14è dalai-lama, Tenzin Gyatso, ha començat avui una visita de tres dies a Barcelona animant els seus seguidors a promoure en els nens els valors humans des d'un sistema educatiu laic i a mantenir les seves pròpies tradicions i religions en lloc d'adoptar-ne d'altres d'estrangeres.
Més de dues hores abans de l'inici de la roda de premsa, ja hi havia periodistes i seguidors esperant el dalai-lama a la sala d'un hotel barceloní, on es podia entrar en situació gràcies als càntics del budisme tibetà i l'olor d'encens.
"Sembla que us agrada empènyer-vos"
El líder religiós ha arribat amb el seu habitual somriure, encara que sorprès de la melé que s'ha organitzat entre fidels, admiradors i periodistes. "Fins i tot jo he hagut d'empènyer per poder passar, sembla que us agraden les multituds i empènyer-vos", han estat les seves primeres reflexions.
El dalai-lama s'ha vist immers en una particular roda de premsa, en què s'han alternat les preguntes dels periodistes amb les lloances dels seus admiradors, que no han dubtat a aplaudir algunes respostes del seu líder, com quan ha reconegut desconèixer l'Aliança de les Civilitzacions que promou el president del Govern central, José Luis Rodríguez Zapatero.
Autodeterminació
També ha tingut aplaudiments la seva resposta a la pregunta sobre com podrien aconseguir l'autodeterminació alguns pobles a Espanya. "Crec que això depèn de vosaltres, ¿no? No és una cosa que jo hagi de dir" i ha subratllat que la democràcia permet la llibertat d'expressió i la lliure elecció de partits.
El dalai-lama ha defensat els valors humans i la recerca de la felicitat des de l'interior de cada un sense ocupar-nos només de l'aspecte material, però també ha advocat per la separació entre el poder religiós i el polític i per una educació en valors des d'un sistema laic.
Un camí secular
El Nobel de la pau aposta per fer créixer en els nens un "cor càlid", però adverteix que el desenvolupament dels valors humans en el sistema educatiu ha de fer-se d'una forma laica.
En la seva opinió, el desenvolupament d'aquests valors abans eren responsabilitat de les religions, però ara creu que s'han de desenvolupar "de manera laica" seguint "un camí secular, sense tocar les religions".
Un líder "semiretirat"
Encara que el presenten com a líder espiritual i temporal del poble tibetà, creu que les institucions religioses i l'Estat haurien d'estar separats, i pel que fa al Tibet ha recordat que des de fa sis anys els líders polítics del seu poble són elegits democràticament i que ell està "semiretirat".
Notícies relacionades"El futur del dalai-lama dependrà del que vulgui el poble tibetà", que manté un moviment de resistència des que el 1949 va començar l'ocupació xinesa del Tibet.
Tenzin Gyatso ha evitat avui cap comentari polític sobre aquesta qüestió i sobre l'elecció del pròxim dalai-lama ha afirmat: "Dependrà del que decideixi el poble tibetà i allò que vingui darrere meu és qüestió del següent".
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Víctima mortal Mor un auxiliar forestal que treballava en l’extinció de l’incendi de Paüls després de caure 20 metres
- Estiu de 2026 MediaMarkt ocuparà la gran botiga de FNAC al Triangle de plaça Catalunya
- Canvis després del congrés Lorena Roldán deixa el seu escó com a senadora i obre el ball de cadires al PP català
- Nova ordenació de jutjats Catalunya comptarà amb 109 unitats judicials noves, de les quals 34 són prioritàries
- En un informe El jutge rastreja el finançament del PSOE i requereix informació sobre les donacions d’Ábalos