Millores al suburbà

L'adaptació de l'estació d'Hospital Clínic s'acabarà d'aquí a 15 dies

La parada de la L-5 tindrà 2 escales mecàniques després d'estar sense servei des de l'abril

TMB emprendrà l'any que ve la reforma integral dels vestíbuls, que es preveu que duri nou mesos

2
Es llegeix en minuts
ROSA MARI SANZ / BARCELONA

Després d'una última fase de cinc llargs mesos d'obres, la parada de la línia 5 del metro d'Hospital Clínic recuperarà la normalitat d'aquí a un màxim de 15 dies. Serà quan tornin funcionar les dues escales mecàniques de la boca del carrer de Villarroel, fet que alleugerirà els centenars d'usuaris --molts d'ells del centre hospitalari-- que se n'han vist privats. Però encara que d'aquí a dues setmanes s'haurà acabat l'adaptació, les obres únicament hauran fet un parèntesi: l'any que ve, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) rehabilitarà íntegrament l'interior d'aquesta estació, que data de l'any 1969, quan va entrar en servei el tram entre Collblanc i Diagonal.

Si bé és cert que l'estació d'Hospital Clínic disposa des de l'abril de l'any passat de tres ascensors per accedir al vestíbul i al carrer per les sortides d'Urgell i Rosselló, des que no funcionen les escales mecàniques no és difícil sentir diàriament queixes d'usuaris que per desconeixement segueixen sortint del metro per Villarroel, i per tant es veuen obligats a pujar a peu els dos llargs trams d'escales que separen l'andana fins al carrer. Això potser s'hauria pogut evitar amb una senyalització més evident que la que es troben una vegada ja han posat gairebé el peu a l'esglaó. Tot i així, a partir de la segona quinzena de setembre, les noves escales només els salvaran del primer tram, ja que l'últim no disposa d'ascensor a la sortida davant de l'Hospital Clínic, a Rosselló amb Villarroel.

La semiadaptació de l'estació d'Hospital Clínic (completament en l'accés pel carrer de Rosselló amb el d'Urgell), que també ha suposat la renovació de dues escales mecàniques més per aquesta boca (estrenades l'abril passat), ha portat TMB a començar a elaborar el projecte per rehabilitar-la totalment. Aquestes obres es porten a terme des del 2005 en estacions on ja s'han realitzat les millores per a usuaris amb mobilitat reduïda.

QUATRE INTERIORS PER ANY

Notícies relacionades

El protocol de TMB és reformar integralment quatre estacions per any, amb una mitjana de pressupost d'entre 1,5 i 2 milions d'euros cada una. En una primera tanda se'n van beneficiar Joanic (L-4), Sants Estació (L-3) i Santa Eulàlia (L-1), totes tres finalitzades, i Liceu (L-3), encara en obres. Un segon paquet de quatre més, en què les obres començaran entre aquest mes i el desembre, comprèn les millores de les estacions de Pubilla Casas (L-5), Alfons X i Llucmajor (L-4) i Drassanes (L-3).

Ja l'any que ve, i amb una durada d'uns nou mesos, començaran les obres a l'estació d'Hospital Clínic. També es veuran beneficiades durant aquest exercici les estacions de Sant Pau (L-5), Sant Andreu i Glòries (L-1). La posada a punt d'aquestes actuacions suposa canvis d'il.luminació, mobiliari, màquines expenedores de bitllets, parets i terres. A Hospital Clínic s'eliminarà la cabina del cap d'estació i s'hi farà un centre de control, similar al que s'ha efectuat a l'estació de Joanic. També es remodelaran els vestíbuls i es renovaran les instal.lacions elèctriques i la senyalització.