estiu // SERVEIS

La compra d'entrades a través d'internet supera la dels caixers

Les reserves 'on line' per a espectacles s'han duplicat en un any

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCELONA

Els caixers automàtics van començar a alleujar les cues de les taquilles fa uns anys. Ara les reserves d'espectacles a través d'internet n'agafen el relleu. Durant el primer semestre d'aquest any, per primera vegada des que es va posar en marxa el servei Servicaixa, les compres d'entrades a través de la xarxa han superat el nombre de tiquets que s'han adquirit als terminals de venda situats a les oficines bancàries o als cinemes.

En aquest període de sis mesos, el servei de vendes anticipades de la Caixa va vendre 3.419.105 entrades. D'aquestes, el 41%, 1,4 milions, es van comprar a través de la web. El 40% (1,3 milions) es van adquirir, a parts iguals, als caixers de La Caixa o als terminals de venda, situats sobretot en vestíbuls de cines, connectats també a Servicaixa. La resta de compres es van fer per telèfon.

Notícies relacionades

La tendència a canviar la visita al caixer automàtic per la reserva des de l'ordinador personal s'ha disparat en només un any. El maig del 2006, les visites a la web de compra d'entrades de Servicaixa van ser 420.000. El mateix mes del 2007, van arribar a 832.000, amb un augment de gairebé el 100%. La resta de serveis de venda d'entrades on line van tenir increments en aquest mateix període: de 300.000 a 426.000 en el cas d'entradas.com, i de 230.000 a 358.000 en el del servei Telentrada de Caixa de Catalunya, segons dades de la Nielsen Netrating. El creixement del conjunt de formes de venda anticipada no és tan pronunciat: els últims set anys, des de l'any 2000, s'ha incrementat en un 50%.

Els compradors d'aquest servei són bàsicament joves i de mitjana edat (una mitjana de 34 anys) i els espectacles per als quals adquireixen entrades estan en consonància amb aquesta dada: a Servicaixa, el 60% de les entrades venudes eren de cine, el 14% de música i l'11% per a esports, per sobre del teatre (9%). En el cas del concert de The Police, de les 47.615 entrades venudes per Servicaixa el 60% es van gestionar per internet.