CAOS A BARCELONA

Consum demana que es reclami directament a les elèctriques

2
Es llegeix en minuts
EFE / BARCELONA

Els usuaris afectats per l'apagada elèctrica de Barcelona que vulguin reclamar compensacions han de dirigir-se directament a la companyia Fecsa-Endesa, que disposa del telèfon d'atenció al client900 847 384, segons recomana l'Agència Catalana de Consum (ACC).

Des d'aquest organisme s'ha mantingut que és preferible dirigir-se a la companyia perquè, com que la reclamació s'ha de fer a l'empresa subministradora, el més lògic és que sigui ella la que informi del procediment. De fet, l'ACC ha xifrat en més de 6.000 les consultes de demanda d'informació sobre aquesta qüestió que s'han rebut al telèfon 012 d'atenció al ciutadà de la Generalitat, que actua com a atenció al consumidor.

Documentació acreditativa

L'Agència Catalana de Consum també recorda que la companyia elèctrica ha penjat a la seva pàgina web --www.endesaonline.es-- informació sobre el procediment a seguir, i que en ella s'ha penjat un formulari per iniciar la reclamació.

La pàgina diu també que "a causa de l'incident produït a la xarxa elèctrica de 220 kV de Barcelona, propietat de Red Eléctrica de España S.A., Fecsa Endesa recorda a tots els seus clients els telèfons i les oficines on poden obtenir tota la informació al respecte".

La web de l'ajuntament de Barcelona --www.bcn.es-- també informa que les reclamacions es realitzaran posant-se en contacte amb Fecsa-Endesa a través dels mitjans habituals: telèfon d'atenció al client, pàgina web, oficines presencials, per escrit, etc., i inclou un enllaç directe amb els fulls oficials de reclamació.

L'ACC recorda que la reclamació ha de presentar-la el titular del contracte de subministrament elèctric o la persona que aquest autoritzi per escrit, i que hi ha de constar el nom, adreça i dades de contacte del titular, i dades del subministrament com el número de contracte, que consta en el rebut de la llum, i la reclamació que es demana. En cas d'haver patit perjudicis, es pot demanar una compensació econòmica, adjuntant en la reclamació el màxim de documentació i proves que els acrediti.

En la factura del primer semestre del 2008

Així mateix, alerta que la companyia elèctrica aplicarà automàticament dins de la facturació del primer semestre del 2008 els descomptes als quals, segons la normativa vigent, es tenen dret per la suspensió del subministrament en funció de la durada del tall i del consum habitual.

Notícies relacionades

En el cas que la reclamació sigui denegada o insatisfeta per la companyia, els particulars poden reclamar per escrit als organismes de consum perquè facin de mediadors i busquin una solució al problema.

Per als afectats que siguin titulars d'empreses o establiments comercials, la direcció general d'Energia i Minas serà l'encarregada de fer de mediador i gestionar les reclamacions. Per últim, en cas de tenir contractat alguna assegurança de la llar, també cal posar-se en contacte amb l'entitat asseguradora per si inclou alguna cobertura en cas de danys en aparells elèctrics o electrònics causats pel tall de llum.